اخبار منتخب استان‌ها

همزمان با دهمین روز ماه محرم ( عاشورا) ، سالروز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ نفر از یاران با وفای آن حضرت فریاد ندای حسین، حسین و یا ابوالفضل العباس (ع) در آسمان بهاباد طنین انداز شد.
به گزارش پرسون از خراسان رضوی، نماز ظهر عاشورا با حضور مسئولان و اقشار مختلف قوچانی با امامت حجت الاسلام هرآتی مطلق در قوچان برگزار شد.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج در گفتگو با پرسون:

مردم اهل سنت کردستان محبت اهل بیت (ع) را در دل خویش دارند

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج گفت: مردم اهل سنت کردستان دل در گرو اهل بیت علیهم السلام و خاندان رسول الله (ص) دارند و هر ساله میزبان بسیاری از زواری که به کربلا می‌روند، هستند و این امر را برای خود مایه افتخار و مباهات می‌دانند.

به مناسبت عاشورای حسینی منتشر شد؛

در ساعات روز عاشورا چه اتفاقاتی افتاد؟

طبق محاسبه مرحوم دکتر احمد بیرشک در «گاه‌شماری ایرانی»، واقعه کربلا به حساب گاه‌شماری شمسی ۲۱ مهر سال ۵۹ هجری شمسی می‌شود.
یادداشت میهمان؛

اقدامی که باید پاس داشت

یادداشت/ مقام معظم رهبری با انتصاب دریادار ایرانی عملا به توصیه‌ها و نظرات وحدتی خود در خصوص توزیع عادلانه و نگاه مساوی به شایستگان اهل سنت جامه عمل پوشاندند و به همه مسئولین عملا درس همدلی دادند که ما آنرا ارج می‌نهیم و پاس می‌داریم.

حمید اکبری

محدودیت کرونایی

وضعیت رعایت محدودیت‌های کرونایی در ارومیه
یک اقتصاددان گفت: این که برخی از مسئولان کشور و جناح سیاسی حاکم مدعی هستند نیازی به برجام نداریم بلوفی بیش نیست زیرا عملا راه دیگری برای تامین بودجه کشور نمانده و چاپ پول هم اقتصاد کشور را به سمت ونزوئلایی شدن سوق خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان وزش باد و غبار صبحگاهی را پدیده غالب مناطق شرقی، شمالی و مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان تا پایان هفته جاری دانست
حسن بخشنده همه آرا اعضای ششمین دوره شورای شهر کاشان را به دست آورد و شهردار کاشان شد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

امام حسین گزینه انتخابی حضرت احدیت برای حفظ اسلام و مانایی آن بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: بزرگترین درسی که از واقعه عاشورا می‌توان گرفت ارجحیت دین بر همه زمینه‌ها است.
مدیرکل هواشناسی گلستان به عبور امواج کم دامنه از سطوح میانی جو از عصر امروز سه‌شنبه اشاره کرد و گفت: بارش‌های رگباری و رعد و برق تا ۴۸ ساعت آینده مهمان گلستان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد: طرح کنترل و نظارت ناوگان مسافری همزمان با تعطیلات ۲۵ تا ۳۰ مرداد با همکاری پلیس راه و انجمن صنفی شرکت‌های مسافری تشدید خواهد شد.