کمبود 1200 نیروی حفاظتی در منابع طبیعی استان فارس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: بر اساس قانون هر 10 نفر یک نیرو کار حافظت عرصه‌های طبیعی را بر عهده دارد و در این راستا استان فارس با 470 نیرو عرصه‌ها مدیریت می کند در صورتی که به هزارو 200 نیرو نیاز دارد.
تصویر کمبود 1200 نیروی حفاظتی در منابع طبیعی استان فارس

به گزارش سایت خبری پرسون، از‌ فارس؛ حجت الله مرادی امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری که از 15 تا 21 اسفند ماه برگزار می شود به تشریح عملکرد این اداره کل پرداخت، و اظهار داشت: اجرای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر طرح مردمی کاشت نهال در قالب 1 میلیون درخت، استان فارس با 46 نهالستان دولتی و خصوصی اقدام به کاشت 3 میلیون و 496 هزارو 400 اصله نهال، توزیع 10 هزار اصله نهال به رأی اولیه‌ها، کاشت 854 هکتار زارعت چوب تر از جمله عملکرد این اداره کل در سال جاری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری فارس با اشاره به هفته منابع طبیعی در قالب شعار مشارکت مردم، برای مردم افزود: درختکاری و درخت داری، مدیریت جامع حوزه آبخیز، خانواده همیاران طبیعت، آموزه های دینی، فرهنگ و رسانه، آموزش، پژوهش، فناوری، حفاظت منابع طبیعی و قانون، مسئولیت اجتماعی و مشارکت های مردمی و نیز ایثار و شهادت مهم‌ترین عناوین هفته منابع طبیعی است.

این مسئول بیان داشت: عملیات بذر نهال، کاشت نهال در دفتر نمایندگی ولی فقیه، به صدا در آمدن زنگ مدارس، توزیع نهال در پادگان امام علی(ع)، کارگاه آموزشی، درختکاری در بنیاد شهید، تجلیل از همکاران، پیاده روی در کوهستان، سخنرانی و شرکت در نماز جمعه، تجلیل از نخبگان کشاورزی، درختکاری در شهرک سلامت از جمله برنامه‌های این اداره کل در هفته منابع طبیعی است.

مرادی ابراز داشت: واگذاری 940 هکتار اصله درخت، اهدا خون، کاشت درخت در دارالرحمه، 20 مطالعه آبخیز داری از دیگر عملکرد این اداره کل است.

وی خاطر نشان کرد: کشف 46 تن قاچاق هیزم، 115 هزار کیلو گرم ذغال، چوب جنگلی و دستگیری 6 نفر که مرتکب قاچاقچیان چوب از دیگر خدمات منابع طبیعی است.

معاون حفاظت و امور منابع طبیعی در ادامه این نشست افزود: وا گذاری اراضی جهت کمک به بخش صنعت، پاسخ 659 مورد به استعلام‌ها، اختصاص هزارو 146 هکتار زمین برای بذرهای کشاورزی و غیر کشاورزی، 10 میلیون و 340 هکتار اراضی صنعتی و دولتی، جشن کاداست و اراضی ملی، تعیین تکلیف 2 هزارو 446 پلاک و 2 هزارو 750 استعلام از جمله خدمات این اداره کل است.

رحیمی حقیقی ابراز داشت: بیش از 220 استعلام معدن، صدور 46 هزار پروانه چرا، 210 مورد استعلام طرح‌های آبخیزداری، کاهش 80 درصدی آتش سوزی مراتع و جنگل از دیگر این معاونت است.

منبع: پرسون

612391