سخنگوی شهرداری تهران خبر داد؛

ورود اتوبوس و ون برقی چینی به پایتخت از فردا

سخنگوی شهرداری تهران گفت: قراردادهای تکمیلی در حوزه حمل و نقل با طرف چینی انجام شده است و فردا نمونه‌هایی از اتوبوس، تاکسی و ون برقی وارد پایتخت خواهند شد.
تصویر ورود اتوبوس و ون برقی چینی به پایتخت از فردا

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالمطهر محمدخانی امروز در نشست خبری مشترک سخنگوی شورای شهر تهران و شهرداری تهران اظهار کرد: خوشبختانه قراردادهای تکمیلی در حوزه حمل و نقل (تاکسی، ون و اتوبوس برقی) روز گذشته منعقد و با طرف چینی انجام شده است و فردا نمونه‌هایی از اتوبوس، تاکسی و ون برقی وارد پایتخت خواهند شد.

وی با اشاره به قرارداد شهرداری تهران با طرف چینی در حوزه ساخت واگن تصریح کرد: در سفر به چین قراردادهایی در این حوزه منعقد شد به طوری که بازه زمانی در این زمینه 24 ماه در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌ها و مذاکرات صورت گرفته توانستیم این ماه را به حدود 14 ماه کاهش بدهیم.

سخنگوی شهرداری تهران به موضوع نوسازی و اورهال واگن‌های قطار اشاره کرد و افزود: نکته‌ حائز اهمیت این است که در بحث اورهال و نوسازی واگن‌های جدید در این دوره اقدامات خوبی صورت گرفته است، البته ناگفته نماند زمانی که ما مدیریت شهری را تحویل گرفتیم با انبارهای خالی از قطعات مترو روبرو بودیم و چه بسا اگر شورای شهر تهران در همان روزهای نخست همکاری لازم را انجام نمی‌داد شرایط به مراتب بدتر می‌شد و مشکلات جدی‌تری پیش می‌آمد.

محمدخانی در ارتباط با وقوع برخی حوادث در حوزه مترو تصریح کرد: شهرداری تهران در این حوزه درخصوص تمامی حوادثی که در ماه‌های گذشته و روز گذشته پیش آمده است از شهروندان عذرخواهی می‌کند، اما نکته‌ای که بسیار مهم است این است که چرا مدیریت شهری گذشته هیچ اقدامی را در تامین قطار مورد نیاز در بخش مترو انجام نداد؟

وی ادامه داد: از سال 95 تا آغاز مدیریت شهری، هیچ اقدامی از سوی مدیریت شهری گذشته در ارتباط با قراردادهای واگن‌ها انجام نشد!‌ اما در این دوره از مدیریت شهری با تلاش شهرداری تهران و همراهی شورای شهر تهران اقدامات موثری در تامین قطارهای جدید صورت گرفته است و به تدریج این قطارها وارد ناوگان حمل و نقل خواهند شد.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: در بحث اورهال در سال جاری تاکنون بیش از دو برابر دوره گذشته اورهال و نوسازی انجام شده است و در واقع شهرداری تهران تمام مسیرهای ممکن را برای توسعه و نوسازی ناوگان ریلی انجام داده است.

محمدخانی بیان کرد: در بحث قراردادهای جدید برای ورود واگن‌های چینی و همچنین قطار ملی و در کنار آن اورهال‌سازی از سوی شهرداری اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران بیشترین پاسخگویی را به شورا در حوزه حمل و نقل داشته است، تصریح کرد: هر ماه بنا بر تدبیر ریاست شورای شهر تهران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در صحن شورا حاضر و گزارشی در ارتباط با اقدامات انجام شده مخصوص همان ماه به اعضا ارائه خواهد کرد و این موضوع نشان از اهمیت حوزه حمل و نقل است.

سخنگوی شهرداری تهران علت حوادث مکرر در مترو را فرسودگی ناوگان عنوان کرد و گفت: تلاش‌های بسیاری برای نوسازی و اورهال واگن‌های مترو صورت گرفته تا بتوانیم عقب‌ماندگی سال‌های گذشته را جبران کنیم و انتظار می‌رود که شهروندان نیز شرایط را در نظر بگیرند.

محمدخانی در ارتباط با آخرین وضعیت واگن‌های جدید مترو اضافه کرد: همانطور که گفته شد روز گذشته جلسه‌ای با طرف چینی برگزار کردیم و اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است و همانطور که گفته شد ان‌شاءالله وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

وی در خصوص محسنات ورود اتوبوس‌های چینی به داخل کشور گفت: در این زمینه علاوه بر صرفه‌جویی ارزی و مالی ما زیر بار زورگویی برخی از تولیدکنندگان داخلی در بحث اتوبوس هم نرفته‌ایم و در واقع خرید اتوبوس از کشور چین علاوه بر صرفه‌جویی برای شهرداری تهران کیفیت را هم داشته است. البته همانطور که شهردار تهران بارها اعلام کرده ما به دنبال خرید اتوبوس باکیفیت در داخل کشور هستیم و در این ارتباط قرارداد 2500 اتوبوس منعقد شده که در هر ماه تعدادی از این اتوبوس‌ها تحویل شهرداری تهران می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران در ارتباط با نحوه واگذاری اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی جدید اظهار کرد‌: این موضوع در حال طراحی است و نحوه واگذاری و تحویل آنها به زودی اعلام می‌شود به طوریکه یا این اتوبوس‌ها به صورت شرکتی یا به افراد واگذار خواهد شد.

محمدخانی در ارتباط با دو پروژه شهری از جمله پل رو گاز و بعثت گفت: پروژه رو گاز ان‌شاءالله سال آینده فاز اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید و در بحث پل بعثت نیز موضوع در حال پیگیری و کار مطالعاتی است.

وی درباره صدور قبوض جدید عوارض شهری و ارسال آن به منازل شهروندان افزود: امیدواریم شهروندان در این بخش نیز قبوض خود را به موقع پرداخت و از تخفیفات در نظر گرفته شده استفاده کنند چرا که بخشی از هزینه‌های توسعه شهر از این محل تامین می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران تصریح کرد: در یک ابتکار جدید در پشت قبوض عوارض شهری؛ پروژه‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری تهران در این دوره از مدیریت شهری منعکس شده است.

محمدخانی با اشاره به رکورد اورهال‌ و نوسازی واگن‌های مترو تاکید کرد: پیش از این مدیریت شهری سالانه به صورت میانگین 37 واگن بازسازی می‌شد اما در حال حاضر با رشد 260 درصدی، این میزان به 133 واگن رسیده است.

وی در ارتباط با تکالیف شهرداری تهران در بحث قطار ملی گفت: در این بخش شهرداری تهران به تمام تکالیف و وظایف قانونی خود عمل کرده است.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین به برخی از اقدامات شهرداری تهران در حوزه هوشمندسازی و استفاده از نرم‌افزارهای جدید اشاره کرد و افزود: در این حوزه می‌توان به اپلیکیشن شهرزاد و شاتل تاکسی اشاره کرد که زیرساخت‌های لازم برای این موارد فراهم شده است.

محمدخانی در ارتباط با انتشار خبری مبنی بر فوت یکی از شهروندان بر اثر سرما در شب‌های سرد اخیر تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌هایی که از اورژانس داشته‌ایم چنین خبری صحت ندارد. همچنین ما طی شب‌های گذشته 5 شب فوق‌العاده سرد را پشت سر گذاشتیم و هر شب 30 گشت امدادی فعال بوده است.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد از ظرفیت گرمخانه‌ها در شب‌های سرد زمستان هم خالی بوده است، گفت: علت این موضوع به این بر می‌گردد که ما معتادان را جهت نگهداری به کمپ‌های ماده 16 منتقل کرده‌ایم و همین امر شرایط گرمخانه‌ها را مناسب‌تر کرده است.

منبع: تسنیم

612629