اخبار منتخب استان‌ها


رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان‌غربی گفت: 57 درصد از پرونده‌های مربوط به تصادفات جرحی در دو ماهه ابتدایی سال جاری با میانجیگری  شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد منابع مالی و اقتصادی کشور در اختیار رئیس جمهور است، گفت: عده‌ای فرصت طلب می‌خواهند به بهانه‌های مختلف کشور را تاراج کنند.

روستاییان، کشاورزان و عشایر در نقاط مختلف کشور به علت آسیب‌پذیر بودن و ضعیف بودن نیازمند به حمایت و پشتیبانی هستند لذا در همین راستا صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه و تحت پوشش قرار دادن این قشر زحمتکش ایجاد و راه‌اندازی شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از رونمایی اثر فاخر ملیله استاد لطفی‌رضایی در نمایشگاه آثار شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی همزمان با هفته جهانی صنایع‌دستی، خبر داد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان:

پیش‌بینی یک هزار و ۶۳ شعبه اخذ رای/ افزایش 15 درصدی شعب اخذ رای

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان از پیش‌بینی یک هزار و ۶۳ شعبه اخذ در این استان خواهد بود خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به انتخابات گذشته که ۹۲۶ شعبه بود، افزایش حدود ۱۵ درصدی دارد.

فردا با حضور امین کیانی برگزار می‌شود؛

نخستین اجتماع جوانان حامی رئیسی در کرمانشاه

نخستین اجتماع جوانان حامی سید ابراهیم رئیسی در شهر کرمانشاه فردا (22خردادماه) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که از سوی ستاد ملی کرونا در نظر گرفته شده برگزار خواهد شد.
آزاده عزیزیان

صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی اصفهان را در عکس‌های این آلبوم می‌بینید
گیاه گل محمدی تولیدی آذربایجان‌غربی برای تهیه مربا و گلاب‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد و از شکوفه‌های خشک شده آن در بازارهای جهانی مشتریان خوبی دارد ولی از این ظرفیت در راستای ارزآوری غفلت شده که با ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال، با فرآوری گل محمدی، آن را به عنوان برند مرغوب گل محمدی به سایر کشورها صادر کرد
وزیر راه و شهرسازی در دیدار شامگاه گذشته با «شاهین مصطفی اف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه هم اکنون کلیه ترددهای جاده ای کشور در مرز آستارا از یک پل قدیمی انجام می شود، گفت: اگر این ظرفیت جدید را در جوار پل ریلی داشته باشیم باید یک پل جدید را برای تردد کامیون ها ایجاد می کردیم که توافق شد ۵۰ درصد را ایران و ۵۰ درصد دیگر را جمهوری آذربایجان احداث کند.
چهار نمایشگاه تخصصی آلات، سیستم‌های تهویه، گل و گیاه و تجهیزات گلخانه‌ای با حضور شرکت‌های داخلی در نمایشگاه بین‌المللی تبریز گشایش یافت.
ثبت ملی ۱۸ میراث فرهنگی ناملموس استان اردبیل طی نامه‌ای از سوی وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به استاندار اردبیل ابلاغ شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خبر داد:

احیای هنرهای فراموش شده توسط سند آمایش گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: در سند آمایش سرزمین، توسعه احیای هنرهای رو به فراموشی، تقویت، تولید و صادرات صنایع‌دستی تعریف شده است.
سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور خبر داد:

3 شهر خوزستان در بین شهرهای گرم جهان

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته سه شهر خوزستان از نظر دمایی رکورد جهانی زدند، گفت: بنابراین در روزهایی که سه شهر گرم در دنیا در خوزستان بودند، بدون خاموشی وضعیت شبکه را مدیریت کردیم.
مهرگرد روستایی در شمال سمیرم با ۳۰۰ خانوار و حدود ۱۰۵۰ نفر جمعیت است که از نظر صنایع دستی در رشته نساجی سنتی و بافته‌های داری در سطح ملی، شناخته شده است. بافته‌های داری، بافته‌هایی هستند که از دار‌های عمودی یا افقی برای تولیداتی از جمله قالی، گبه، گلیم، زیلو، ورنی و شیرکی استفاده می‌شود و رنگ نخ‌های آن طبیعی و طرح‌های آن‌ها برگرفته از طبیعت و فرهنگ منطقه است. در این روستا ۲۰۰ بافنده در ۶۰ کارگاه در حال بافت هستند. با توجه به ظرفیت‌های دیگر این روستا از جمله طبیعت بکر و قرار داشتن در مسیر ییلاق و قشلاق ایل قشقایی، زمینه‌های مساعدی برای توسعه گردشگری و صنایع دستی این خطه وجود دارد. پنج اثراز هنرمندان روستای مهرگرد به ثبت ملی رسیده که باعث شده این روستا به عنوان روستای ملی بافته‌های داری در کشور انتخاب شود.
مدیر حوزه علمیه کامیاران در گفت وگو با پرسون:

توسعه همه‌جانبه انقلاب و نظام از دغدغه‌های دولت انقلاب در ایران است

مدیر حوزه علمیه کامیاران گفت: دولتی که به‌نام دولت انقلابی روی کار خواهد آمد باید دارای ویژگی‌های بارزی نسبت به دیگر دولتهای قبلی باشد. دولت انقلاب باید از نیروهای حزب اللهی و انقلابی شکل گرفته باشد و از سوی دیگر توسعه همه‌جانبه انقلاب و نظام از دغدغه‌های دیگر آن است.