اخبار منتخب استان‌ها

تدارک فرصت برای یک تصمیم عاقلانه ؛

آیا چالش خوزستان در انتظار مازندران است؟

از دشت‌های سمنان در کویر مرکزی گرفته تا تهران پایتخت نشین و استان‌های همجوار بالادست و کناره، نشاندن عطش تشنگی شأن را در مازندرانی جستجو می‌کنند که با شتاب به سمت کم آبی و خشکسالی در حرکت است.
سخنگوی شورای شهر اردبیل از صدور مجوز اعطای تسهیلات خوش حسابی در عوارض و مطالبات شهرداری اردبیل به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و هفته دفاع مقدس با مجوز شورای اسلامی شهر خبر داد.
گزارشی از کمبود برخی از داروهای کرونا در هرمزگان؛

در تکاپوی زنده ماندن

کمبود بعضی از داروها در هرمزگان بیماران مبتلا به کرونا را به دردسر انداخته است.
رئیس دادگاه عمومی بخش ایلخچی گفت: مددجوی زندانی محکوم به قصاص نفس، پس از ۱۸ سال با تلاش همکاران قضایی و ورود ریش سفیدان بخشوده شد
ناخدا دوم «باوورژان مورات اولی» سرداور تیم قزاقستان در مسابقات بین‌المللی نظامی «جام دریا» گفت: هدف از شرکت در این رقابت‌ها افزایش مهارت شرکت‌کنندگان و فرماندهان است.
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: برای آزادی مددجویان و کاهش جمعیت زندانیان باید با راهکارهای علمی و مناسب و همچنین پیگیری‌های قانونی، تلاش مضاعفی صورت بپذیرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه رسالت پرچم‌دار شدن در عرصه تولید و صنعت بر شانه‌های استارت‌آپ‌ها است گفت: استارت‌آپ‌ها باید در این خصوص پرچم‌دار شوند.
برای میزبانی رقابت های ورزشی در سطح بین‌المللی و ملی:

زیرساخت‌های ورزشی زنجان مناسب است

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از مناسب بودن زیرساخت‌هایی ورزشی استان برای میزبانی رویداد‌های مختلف ورزشی در سطح بین‌المللی و ملی خبر داد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان:

سرانه فضای آموزشی به 6.1 مترمربع رسید

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از رسیدن: سرانه فضای آموزشی در زنجان به ۶.۱ مترمربع خبر داد و گفت: این مهم بیانگر رشد شاخص مدرسه‌سازی در زنجان است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان خبر داد؛

گشت‌های ویژه رصد کالاهای قاچاق از 3200 واحد صنفی و غیرصنفی در گیلان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گیلان از بازرسی و عملیات ویژه رصد کالاهای قاچاق طی گشت مشترک از تعداد 3 هزار و 200 عملیات بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در طول پنج ماه اول سال خبر داد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از فروکش کردن آتش در تالاب بین المللی انزلی خبر داد و گفت: با این حریق حدود ۱۲ هکتار از نیزارهای اطراف تالاب به طور کامل در آتش سوخت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز برداشت خرما از سطح ۳۴هزار هکتار از نخیلات این استان خبر داد.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: کمیته معماری طرح‌های اقدام ملی مسکن به منظور بررسی نقشه‌های ساختمانی و جلوگیری از تکرار ساخت‌وسازهای غیراستاندارد در استان تشکیل شده است.