اخبار منتخب استان‌ها

معاون علوم پزشکی گیلان، با اعلام اینکه 1200 بیمار کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، گفت: بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی، افزایش دورهمی و مسافرت های زیاد به استان سبب شده شاهد تکمیل ظرفیت بیمارستان های گیلان باشیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از پایان تهیه نقشه کاداستری برای اراضی ملی این استان با همت کارشناسان حوزه مدیریت امور اراضی و اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان خبر داد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از شروع واکسیناسیون خبرنگاران در زنجان از روز چهارشنبه هفته گذشته خبر داد و گفت: تا پایان هفته ادامه دارد.
مدیر طرح‌های ویژه معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای نخستین بار در کشور کشت زنجبیل به صورت آزمایشی با سایبان‌های نوین در گیلان درحال انجام است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: هیچ نهادی از بیرون دخالتی در کاندید شدن شهردار برای شورای شهر نداشته است، مشورت شده اما انتخاب بر اساس استقلال رای بوده است.
دولتی که نتواند دستورالعمل‌های خود را عملیاتی کند و در مقابل دلال و واسطه کم می‌آورد دیگر حرفی برای گفتن ندارد، بخشنامه‌های دستوری دولت در کدام حوزه عملیاتی می‌شود؟! مگر دولت مقرر نکرد که بازار مسکن تورمی بیش از 25 تا 35 درصد را تجربه نکند؟! ولی کدامیک از دستورالعمل‌های دولتی محقق گردید؟!.
فرمانده انتظامی ابهر:

محموله برنج احتکار شده کشف شد

فرمانده انتظامی ابهر گفت: ۴ هزار و ۲۲۰ کیلوگرم برنج احتکار شده در این شهرستان کشف شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

افزایش سرانه مصرف آب استان به ۲۴۸ لیتر در شبانه روز رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افزایش سرانه مصرف آب استان به ۲۴۸ لیتر در شبانه روز خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سرانه مصرف کشوری با ۱۷۰ لیتر رقم بزرگی است.
توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛

پایگاه الکترونیکی الغدیریان ایجاد و رونمایی شد

پایگاه الکترونیکی اطلاعات شهدای استان یزد با عنوان "الغدیریان" در سالروز تاسیس تیپ همیشه پیروز ۱۸ الغدیر یزد از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد رونمایی شد.
بزرگداشت شیخ شهاب‌الدین سهروردی؛

با ظهور شیخ اشراق حکمت راه تازه‌ای در پیش گرفت

دانشیار گروه فلسفه دانشگاه زنجان با بیان اینکه ظهور شیخ اشراق حکمت راه تازه‌ای در پیش گرفت گفت: کتاب حکمة‌الاشراق بهترین اثر سهروردی و بیانگر منش فلسفی او است.
فرماندار رشت در بازدید از روستای گلسرک تأکید کرد؛

ضرورت ثبت ملی تونل‌های جنگی شاه عباسی سنگر

فرماندار رشت در بازدید از تونل‌های جنگی شاه عباسی واقع در روستای گلسرک بخش سنگر بر ثبت فوری این ابنیه به عنوان یک اثر ملی تآکید کرد.
معاون علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گیلان کاملاً قرمز شده، گفت: کرونای دلتا در سطح استان گسترده شده و هرگونه خروج از منزل احتمال تماس با ویروس کرونا را زیاد خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

کاهش بارندگی سبب افت 70 درصدی ورودی آب به سد تهم شد

براساس آمار رسمی، میزان بارندگی در کشور در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۵۲.۶ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که بارندگی‌ها در استان زنجان به میزان 44 درصد کاهش داشته است که رقم قابل ملاحظه‌ای است.
محقق فرهنگ عامه یزد در گفتگو با پرسون تشریح کرد؛

رسم و رسوم یزدی ها در عید مرتضی علی (ع)

عید غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است. بنابر روایات در روز هجدهم ذی‌حجه سال دهم هجرت، پیامبر اکرم(ص) به دستور خدا امام علی(ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد.این روز در دیار دارالعباده یزد هم از روزهای مهم و با عظمت بوده و مردمان آن از دیرباز توجه خاصی به این روز بزرگ داشته اند.