اخبار منتخب استان‌ها

الزامات دوگانه استاندار مازندران و نمایندگان مجلس ؛

استاندار و نمایندگان ؛ چالش های بودجه ای و عدم تخصیص اعتبارات واقعی

نبود برنامه های دانایی محور در استان بر اساس اهداف چشم انداز عدم شناسایی و پتانسیل یابی قابلیت های عمرانی در استان مازندران باعث ابتر ماندن طرحهای آینده محور در استان شده است
در حالیکه انتظار می رود نظام بانکی استان به تعهّدات قانونی خود در قبال فعالیتهای اقتصادی و پیشرفت استان پای بند باشد و نقش خود را در رفع مشکلات مالی واحدهای تولیدی بخوبی ایفا کند، امّا بنظر می‌رسد که کاستی فراوانی در این راستا وجود دارد که حاصل آن توقف فعالیت بسیاری از بنگاهها و رکود حاکم بر فعالیتهای اقتصادی استان است.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد:

توقیف پنج دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از توقیف پنج دستگاه خودروی حامل انواع کالاهای قاچاق از سوی ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان خبر داد.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

15 شهریور، پایان مهلت ثبت سفارش کتب دانش‌آموزان

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 15 شهریور، پایان مهلت ثبت سفارش کتب دانش‌آموزان در سامانه ثبت سفارش کتب درسی خواهد بود.
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان:

ناوگان اتوبوسرانی زنجان بعد از وقفه چند هفته‌ای آغاز به‌ کار کرد

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان، گفت: ناوگان اتوبوسرانی زنجان بعد از وقفه چند هفته‌ای به خاطر کرونا آغاز به‌ کار کرد.
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان:

نشانه‌های گوشت قرمز سالم چیست؟

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه رنگ گوشت قرمز باید روشن و طبیعی بوده و به تیرگی متمایل نشود گفت: نیز موارد خون‌مردگی، قارچ‌زدگی و ذرات خارجی نباید در گوشت مشاهده شود.
سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان:

اجرای غربالگری تنبلی چشم در مراکز مثبت بهزیستی

سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای غربالگری تنبلی چشم در مراکز مثبت بهزیستی خبر داد و گفت: معاینه چشم کودکان که پیش از این نیز در مهدهای کودک اجرا می شد هم اکنون توسط مراکز مثبت زندگی انجام می شود.
معاون آموزش و پرورش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

آموزش 21 هزار و 100 اولیای نوآموزان بدو ورود به مقاطع جدید

معاون آموزش و پرورش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بیش از 20 هزار نفر از اولیا در بدو ورود به مقاطع جدید جهت آموزش بهتر دانش‌آموزان آموزش می‌بینند.
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی به راه اندازی دستگاه ایکس ری در گمرک ماهیرود، اشاره کرد و گفت: با ارتقای این دستگاه‌ها تجارت در مرز رونق بیشتری می‌گیرد.
معاون میراث ‌فرهنگی خوزستان گفت: درپی انهدام یک باند حفار غیرمجاز در شهرستان رامهرمز، ۴۹۵ عدد شیء تاریخی از این باند کشف ‌و ضبط شد و ۲ زن نیز دستگیر شدند.
مدیر عامل آبفای مازندران:

بومیان مازندران در اولویت آبرسانی

مدیر عامل آبفای مازندران گفت: با توجه به این که زیرساخت‌ها برای خدمات‌رساب به 3 میلیون نفر فراهم است و ما 7 میلیون نفر را پوشش می‌دهیم لازم است بومیان در اولویت آبرسانی قرار بگیرند.