اخبار منتخب استان‌ها

ثبت نخستین گیاه دارویی اهلی شده کشور که نوع جدیدی از اسفناج با نام  اسپینو ( Spino) است توسط دکتر علی عمارلو عضو هیات علمی پژوهشکده فناوری‌های نوین زیستی دانشگاه زنجان، محقق شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد:

سرعت بیشتر واکسیناسیون در 6 هفته پیش رو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: با ورود واکسن‌های خارجی به کشور و توزیع استانی، روند واکسیناسیون در ۶ هفته آینده سرعت بیشتری می‌یابد.
در فضای مجازی که در واقع تبدیل به فضای حقیقی شده است؛ بیشتر و بهتر با هم گفتگو کنیم و حرف بزنیم. برای هم وقت بگذاریم و روابط عمومی خود را با نکات پرمعنی، محترمانه و عاشقانه تقویت کرده و با هم درست حرف بزنیم.
تاریخچه عزادارای برازجان در گفتگوی اتحاد خبر با مسعود‌آتشی؛

نوحه خوانان، دمام زنان و شبیه خوانان قدیمی برازجان چگونه عزاداری می کردند؟

به مناسبت ماه محرم، به بررسی تاریخچه عزاداری برازجان پرداخته شده است. در اولین قسمت با مسعود‌آتشی پژوهشگر برازجانی به گفتگو نشسته ایم. وی در این گفتگو به تاریخچه عزاداری در برازجان، شیوه عزاداری، نوحه خوانان و دمام زنان قدیمی، دو نعش قدیمی قجر و کمارجی، سه اتفاق نادر در عزاداری و ... می پردازد که شما را به ماحصل این گفتگو دعوت می کنیم
شرکت آب و فاضلاب قم اطلاعیه ای صادر کرد و از افت فشار و افزایش شوری آب برای اجرای عملیات نصب اتصالات جدید تصفیه خانه استان در روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد.
استاندار سمنان اعلام کرد: اجازه بهره برداری از معادن بدون تامین آب مورد نیاز به هیچ عنوان داده نمی‌شود و هر نوع توسعه‌ای باید با توجه به منابع آبی منطقه برنامه‌ریزی شود.
مدیر مؤسسه امیدواران منتظر(عج) آذربایجان‌غربی؛

توزیع ۲۷۰۰ بسته معیشتی توسط موسسه امیدواران منتظر

مدیر مؤسسه امیدواران منتظر(عج) آذربایجان‌غربی از توزیع 2700 بسته معیشتتی توسط این موسسه در آذربایجان‌غربی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در استان بین افراد نیازمند خبر داد.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهراز مورد رسیدگی قرار گرفتن یکهزار و ۵۳۷ شکایت در حوزه کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی این سازمان و ادارات تابعه در پنج ماه نخست امسال خبر داد.
مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل از در حال اجرا بودن هفت پروژه گردشگری با سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان خلخال خبر داد که بهره ‌برداری از این طرح‌ها برای بیش از ۹۲۸ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
فرماندار رشت در مراسم تجلیل ارز کادر درمان بیمارستان رازی:

لباس مقدسی که بر تن شماست لباس عافیت و آرامش برای مردم جامعه شد

فرماندار رشت گفت: با وجود همه چالش‌های ایجاد شده در همه‌گیری کووید برای کشور، لباس مقدسی که بر تن شماست لباس عافیت و آرامش برای مردم جامعه شد و امنیت روانی که بالاتر از خود امنیت است را برای همه به ارمغان آورد.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی ارتقای جایگاه بخش تعاون را از اولویتهای بانک توسعه تعاون دانست وگفت: گزارش عملکرد بانک تا پایان سال گذشته اعطای ۳۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری را در بخشهای مختلف اقتصادی نشان میدهد که به ۵۵۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.