بزرگترین چالش آموزش و پرورش کاشان چیست؟

مدیر اداره آموزش‌وپرورش کاشان گفت از چالش‌های بزرگ پیش‌روی آموزش‌وپرورش کاشان کمبود مدرسه و کلاس درس است که به برکت و همراهی خیران مدرسه‌ساز کاشانی، امسال نسبت به سال‌های از لحاظ فضای آموزشی و نیروی انسانی شرایط بهتری داریم.
تصویر بزرگترین چالش آموزش و پرورش کاشان چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ غلام‌رضا بخشی موحد، مدیر اداره آموزش‌وپرورش کاشان اظهار داشت: یکی از چالش‌های بزرگ پیش‌روی آموزش‌وپرورش کاشان کمبود مدرسه و کلاس درس است که به برکت و همراهی خیران مدرسه‌ساز کاشانی، امسال نسبت به سال‌های از لحاظ فضای آموزشی و نیروی انسانی شرایط بهتری داریم.

وی افزود: از دیگر معضلات مهم آموزش‌وپرورش کاشان، کمبود منابع انسانی در سال‌های اخیر بود که امسال در قالب قانون ماده ۲۸ توانستیم ۳۸۸ همکار جدید جذب کنیم که ۲۴۴ نفر آموزگار و ۱۴۴ نفر نیز دبیران دوره متوسطه هستند.

بخشی موحد با بیان اینکه سال تحصیلی جدید حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز اتباع در کلاس‌های درس مدارس کاشان حاضر می‌شوند، ابراز داشت: بیش‌ترین موضوع موردبحث آموزش‌وپرورش کاشان حضور اتباع است.

مدیر آموزش‌وپرورش کاشان، کاشان جزو رتبه برتر حضور اتباع در استان ذکر کرد و گفت: این در حالی است که در شهرهای شمالی استان اصفهان به دلیل مسائل سیاسی و اجتماعی حضور دانش‌آموزان اتباع تقریباً صفر و یا در تعدادی محدود است.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق کاشان با تعداد بالایی از دانش‌آموز اتباع مواجه هستیم، عنوان کرد: این افزایش‌ها سبب شده از لحاظ فضای آموزشی، نیروی انسانی دچار کمبودهایی باشیم و همچنین موجب ایجاد برخی مشکلات فرهنگی می‌شود.

بخشی موحد مهاجرپذیر بودن کاشان‌ را یکی از مشکلات مدیریت آموزش‌وپرورش دانست و افزود: با ایجاد یک کارخانه یا تغییرات مدیریتی در صنایع شاهد هستیم تعداد زیادی دانش‌آموز ایرانی غیربومی به جمعیت دانش‌آموزان کاشان‌ اضافه می‌شود که برای تأمین کلاس و معلم با چالش‌های زیادی ما را مواجه می‌کنند.

سال تحصیلی جدید کلاس بدون معلم در کاشان نداریم

مدیر آموزش‌وپرورش کاشان با بیان اینکه سال جدید تحصیلی را با تعداد ۷۲ هزار دانش‌آموزی که تا به حال ثبت‌نام کرده‌اند شروع خواهیم کرد، گفت: از این تعداد ۴۰ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۲۴ هزار ثبت‌نامی در مقطع متوسطه اول و دوم و ۲۴ هزار هنرجو در رشته‌های فنی و کاردانش ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به تعداد ۳۸۰۰ معلمی که سال جدید در شهرستان به تدریس می‌پردازند، افزود: همچنین امسال ۵۰۰ معلم جدید از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ آزمون استخدامی به خدمت آموزش‌وپرورش کاشان درآمده است.

بخشی موحد با تأکید بر اینکه مهرماه امسال نیروی کسری برای تدریس در کلاس‌های درس نخواهیم داشت، تصریح کرد: در حوزه‌های مشاوره، مربی پرورشی، مراقبت سلامت، سرایدار و خدمتگزار کمبود نیروی متخصص داریم.

بخشی موحد با تأکید بر اینکه مهرماه امسال نیروی کسری برای تدریس در کلاس‌های درس نخواهیم داشت، تصریح کرد: در حوزه‌های مشاوره، مربی پرورشی، مراقبت سلامت، سرایدار و خدمتگزار کمبود نیروی متخصص داریم.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش کاشان خاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۰ کلاس درس در مدارس متوسطه دوره اول، متوسطه دوره دوم و هنرستان اضافه می‌شود که از این تعداد یک مدرسه روستایی و الباقی در شهر افتتاح می‌شود.

منبع: فارس

765241

سازمان آگهی های پرسون