تخریب شبانه و بدون مجوز مسجد کازرونی با دستور دادستان متوقف شد

سخنگوی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: عملیات تخریب در مسجد واجد ارزش کازرونی با ورود دادستان اصفهان متوقف شد.
تصویر تخریب شبانه و بدون مجوز مسجد کازرونی با دستور دادستان متوقف شد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ بامداد امروز هیات امنا اقدام به تخریب خانه ضلع جنوبی مسجد کازرونی کرد و در اثر این تخریب ستون ضلع جنوبی شبستان از دیوار جدا و سقف شبستان به سمت پایین خم شد.

شهرام امیری افزود: هیات امنا مجوزی از سوی شهرداری برای تخریب مسجد کازرونی نداشته است اما ساعت ۴ بامداد امروز، اقدام به تخریب خانه مجاور مسجد بدون حضور ناظر میراث فرهنگی کرده بود که به محض مطلع شدن از این موضوع، در محل حضور پیدا کردیم و با حکم معاون دادستان اصفهان این عملیات متوقف شد.

خانه یاد شده دیوار به دیوار شبستان مسجد کازرونی است و در طرح هیات امنا قرار است در طرح توسعه مسجد کازرونی قرار گیرد.

وی گفت: قرار بود طرحی از سوی هیات امنا با نظر احمد منتظر پیشکسوت میراث فرهنگی اصفهان ارائه شود و در این طرح هم نظر هیات امنا و هم نظر دوستداران میراث فرهنگی اعمال شود.

امیری افزود: هنوز چنین طرحی در اختیار ما قرار داده نشده است و معاون دادستان اصفهان دستور داد که هرگونه تخریبی در مسجد کازرونی به طور کامل متوقف شود تا نظر وزارتخانه میراث فرهنگی به استان اصفهان ابلاغ شود.

وی گفت: هیات امنا صرفا با نظارت مستقیم ناظر میراث فرهنگی اجازه دارد هر زمان که شهرداری و پلیس راهور مجوز بدهند، برای آوربرداری خانه تخریب شده اقدام کند.

امیری افزود: هیات امنا نمی‌تواند به ساختمان مسجد دست بزند تا وزارت میراث تصمیم نهایی را در این رابطه اتخاذ و به اداره کل میراث فرهنگی اصفهان اعلام کند.

مسجد کازرونی یکی از مساجد معاصر اصفهان در محله عباس‌آباد است که بدست علی اکبر کازرونی بنا شد.

منبع: پرسون

765009

سازمان آگهی های پرسون