هشدار؛ کاهش شدید همه گروه‌های خونی در استان اصفهان

مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت با کاهش شدید همه گروه‌های خونی بخصوص گروه‌های منفی روبرو شده‌ایم و از اهداکنندگان دعوت می کنیم در اولین فرصت به یکی از مراکز اهدای خون استان مراجعه کنند.
تصویر هشدار؛ کاهش شدید همه گروه‌های خونی در استان اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ کیان دهراب‌پور، مدیرکل انتقال خون اصفهان اظهار داشت: ذخیره خون استان اصفهان به حدی تنزل پیدا کرده که امکان پاسخگویی به همه بیماران نیازمند به خون و فرآورده های را در صورت تامین به موقع طی امروز و فردا نخواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به حداقل ثابت بودن نیاز روزانه بیماران به فرآورده‌های خونی، لازم است اهداکنندگان خون، نیازمندان به خون و فرآورده‌های خون را دریابند.

دهراب‌پور بیان کرد: با کاهش شدید همه گروه‌های خونی بخصوص گروه‌های منفی روبرو شده‌ایم و از اهداکنندگان دعوت می کنیم در اولین فرصت به یکی از مراکز اهدای خون استان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون اصفهان بیان کرد: ذخیره خون استان امروز ۲۸ شهریور، ۱۵۸۶ واحد معادل ۳/۹ روز و شهرستان اصفهان ۷۹۵ واحد معادل دو و چهار دهم روز است.

وی خاطرنشان کرد: حداقل ذخیره استاندارد خون باید ۸ روز باشد.

۶۲ مرکز در استان اصفهان از سازمان انتقال خون، فرآورده‌های خونی دریافت می‌کنند.

بیش از یک‌هزار ‌و ۵۰۰ بیمار تالاسمی، بالغ بر یک‌هزار بیمار هموفیلی و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار دیالیزی در این استان به‌صورت ماهانه و هفتگی نیازمند دریافت خون هستند.

۱۱ مرکز اهدای خون در این استان فعالیت می‌کند که ۲ مرکز در شهر اصفهان مستقر است.

منبع: فارس

765165

سازمان آگهی های پرسون