در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، چند رام قطار به متروشهراصفهان اضافه می شود؟

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با افزودن ۲ رام قطار به متروی اصفهان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، سرفاصله زمانی حرکت قطار شهری در این کلانشهر کاهش پیدا کرد.
تصویر در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، چند رام قطار به متروشهراصفهان اضافه می شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ خط یک مترو اصفهان به‌طول ۲۱.۲ کیلومتر بیش از۲۰ ایستگاه دارد که برای رسیدن به سرفاصله زمانی ۲.۵ دقیقه‌ باید ۳۲ رام داشته باشد که اکنون این تعداد کمتر است.

حسین حق‌شناس روز چهارشنبه در آیین آغاز ستاد مهر شهر اصفهان و رونمایی از تجهیزات جدید ترافیکی افزود: با افزوده شدن ۲ رام(هر رام شامل هفت واگن) به مترو اصفهان، سرفاصله زمانی قطارها کاهش می‌یابد و بدین ترتیب در ساعات اوج رفت و آمد نیز می‌توانیم قطار فوق‌العاده نیز اعزام کنیم.

وی همپنین گفت: در حال حاضر ۸۰۴ دستگاه اتوبوس فعال در بخش‌های خصوصی و دولتی، ۸۰ دستگاه اتوبوس تعمیر شده، هشت دستگاه بازسازی شده و ۱۶ دستگاه ون آماده خدمت‌رسانی به شهروندان اصفهانی است.

وبی افزود: در مجموع اکنون ۹۰۸ دستگاه اتوبوس در چرخه حمل و نقل شهر خدمت‌رسانی می‌کنند که این تعداد تا پایان سال به یک هزار و ۵۰ دستگاه می‌رسد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در ابتدای مهر هر سال با افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در سطح شهر مواجه می‌شویم، ادامه داد: هر سال به حجم ترافیک موجود شهر سه الی چهار چهار درصد افزده می‌شود که بر اساس شاخص چهار ساله، این رقم به ۱۵ درصد خواهد رسید.

وی با تشریح اقدامات معاونت حمل و نقل شهری در آستانه بازگشایی مدارس گفت: قراردادهای جدیدی برای خرید اتوبوس‌های دیزلی، «بی‌آر تی» و برقی و افزایش تعداد رام قطار شهری منعقد شده است که در آینده نزدیک به این ناوگان اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای۳۰۰ باب مدرسه اصفهان گیره‌های دوچرخه دانش‌آموزان نصب شده است و دوچرخه‌های بازسازی شده شهرداری در مناطق کم‌برخوردار شهر نیز در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

زارع گفت: همچنین ۸۰ چراغ راهنمایی معیوب سطح شهر و تقاطع‌ها با همکاری پلیس راهور تعمیر و فعال شده است.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: نخستین‌بار، سه ناوگان برای ثبت تخلف خودروهای باری تجهیز و بکارگیری شده است که این سامانه به کاهش تصادفات و ترافیک ناشی از خودروها کمک خواهد کرد.

وی، پایش ترافیک از مرکز کنترل و اعمال جریمه متخلفان، راه‌اندازی ۱۲ گشت سیار، برنامه‌ریزی برای اتمام عملیات عمرانی و جمع‌آوری کارگاه‌های عمرانی را از دیگر اقدامات ستاد مهر شهر اصفهان اعلام کرد و افزود، طرح تعمیر رایگان دوچرخه دانش‌آموزان در چهار ایستگاه سطح شهر، نصب ۲۰۶ سرپناه ایستگاه اتوبوس، ایمن‌سازی و اجرای طرح‌های ترافیکی در ۳۳۲ مدرسه و زیباسازی و فضاسازی شهری از دیگر اقدامات این ستاد در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید است.

منبع: شهرداری

765225

سازمان آگهی های پرسون