یادداشت‌ها

یادداشت/ امیدواریم برخورد قاطع قوه قضائیه با عوامل تخریب آلونک آن خانم مظلوم و بی‌پناه بندرعباسی موجب شود تا دیگر اینگونه اقدامات خودسرانه در شهرداری‌ها که خلاف شئونات نظام جمهوری اسلامی است، رخ ندهد و آه مظلومان دامنگیرمان نشود!
به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان بررسی شد؛

از پارتاکنا تا اسپاهان

یادداشت/ محدوده جغرافیایی ایران زمین، مجموعه ای از کهن شهرهایی است که هریک گوشه ای ازتاریخ پرفراز ونشیب این سرزمین را به رخ جهانیان می کشانند. اصفهان امّا، همواره همچون نگینی تابناک برتارک این مجموعه درخشیده است. شهری که درپیش ازسه هزارسال پیش، با مهاجرت تیره ای ازقوم ماد که (پارتاکنا) نامیده می شدند، شکل گرفت ومسیری آزگار که به اصفهان امروزمنتهی می شود را درنوردید.(پارتاکنا) از نخستین عناوینی است که براین شهر نهاده اند.
یادداشت/ هفته گرامی داشت بسیج پاسداشت حماسه های بی بدیل دلاور مردانی است که در روزهای بحران و بیم به دل خطر میزنند و هستی خود را نثار آرمان های تابناک انقلاب اسلامی می کنند.

روایتی از ازدواج کودکان پدیده ای نه چندان مدرن؛

آیا کودک همسری مخصوص ایران است؟

یادداشت/ با وجودی که کودک همسری بر اساس قوانین بین‌المللی و بر اساس قوانین و حقوق کودکان منع شده، اما هنوز سالانه میلیون ها دختر، حدود ۱۲ میلیون دختر، پیش از رسیدن به سن ۱۸ سالگی در گوشه و کنار دنیا ازدواج می‌کنند؛ یعنی تقریباً هر دو دقیقه یک ازدواج زیر ۱۸ سال رخ می‌دهد. کودک همسری دختران را از تحصیل محروم می‌کند و آنها را به یک زندگی با چشم‌اندازی از فقر روانه می‌کند.
یادداشت/ اخیرا کلیات طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو در مجلس به تصویب رسید. در این طرح آمده است که می توان از محل صادرات خودرو و قطعات آن یا صادرات نفت خام یا ارز بدون منشاء خودرو وارد کرد که شرایط فنی و کیفی خودرو را وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می کند.
یادداشت/ در نگاه مدیران اجرایی، توسعه یعنی پیشرفت همه جانبه؛ اما واقعاً توسعه یعنی همه چیز پیشرفت کند؟ آن وقت از کجا به فهمیم که توسعه اتفاق افتاده است؟ وقتی دقیقاً نمی دانیم بعد از این که توسعه کامل و همه جانبه اتفاق بیفتد قرار است ما چطور و چگونه باشیم و چه تغییراتی در زندگی ما بیفتد یعنی یک جای کار می لنگد.
یادداشت/ اعتماد یکی از محورهای اساسی رابطه سالم در جامعه خصوصا جامعه دینی محسوب می‌شود. اخلاقی نیکو و پسندیده که در نتیجه رفتارهای سالم و عاری از نیرنگ بین دو نفر شکل می‌گیرد و آنقدر حائز اهمیت بوده و هست که در گذشته‌های نه چندان دور، بنای آن بر روی یک تار سبیل هم استحکام داشت.
یادداشت/ در زمینه صادرات زنجیره فولاد از سنگ آهن تا محصول نهایی از اهمیت متفاوتی برخوردار است به طوری که ما هر چقدر از معدن سنگ آهن به سمت محصول نهایی و فولاد آلیاژی و فولاد های خاص حرکت کنیم ارزش صادراتی محصول ما افزایش می‌یابد...
یادداشت/ دیدیم اگر ۷۵۰ شهید را با هم بفرستیم استان، مردم طاقت و تحمّل این همه شهید را ندارند. موضوع را با «حاج حسین خرازی »مطرح کردیم. تصمیم گرفتیم شهدا را در دو نوبت بفرستیم.
یادداشت/ تاریخ و هویت ملی ایران قطعا یکی از عجایب جهان هستی بشمار می آید. از دوران پیش از تاریخ و دوران باستانی و بعداز حمله خونبار اعراب درزمان خلیفه ثانی (عمربن خطاب)تا دوران دولت های ملی و جنبش های مقاومت ملی تا دوران معاصر و حال سرگذشتی عظیم ، غنی  و پربار در دل خود دارد. 

یادداشت/ کیش از شناخته ترین نقاط کشور است که نام آن تداعی کننده خاطرات شیرین و زیبا برای مردم بوده و هست. این نکته به ما یاداوری می کند که این برند ملی و سرزمینی ما، امانتی است در دست فرزندان و خدمتگزاران آن که باید ضمن پاسداشت و تکریم آن، در اعتلایش بکوشند.
مرگ؛ واژه ای که کمتر به آن می اندیشیم. برخی از آن فرار می کنند و برخی آن را مایه ترس و وحشت می دانند اما این غریب ترین واژه ای و فعلی است که انسان تا کنون به خود دیده.
غلامحسین مظفری رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در یادداشتی نوشت: کیش به لحاظ موقعیت جغرافیایی و امکانات زیربنایی و زیرساختی، استعداد زیادی در رشد تحقیقات علمی و اقدامات نوآورانه را در کشور داراست. جزیره کیش تلاش دارد با همکاری تمام دانشگاه‌های کشور به هاب علمی، فن‌آوری و نوآوری منطقه در ابعاد بین‌المللی تبدیل شود.
تقدیری برای مجاهدت های کادر درمان کشور

دو زمان و یک تصویر جاودانه

یادداشت/ نگرانم ! درست است در گوشه ای از خانه با رعایت همه دستورالعمل ها نشسته ام اما حتی در خانه نیز در حسرت آغوش گرم پدر بزرگ و مادر بزرگ پدری و مادری خود هستم.
بعد از حدود ۱۰ ماه بازار خراب و نوسان قیمت و دلایل دیگر و که اکثر کاسبان را به ورطه ورشکستگی کشانده، باز هم تصمیمی که فقط مثل چسب زخمی بر روی استخوان شکسته این گروه جامعه، که در حال آخرین نفس های در حال احتضارشان هست عجیب بود...
همزمان با آغاز موج شیوع آنفولانزا:

در منزل آنفولانزا را " درمان و پیشگیری " کنیم

چند سالی است که با نزدیک شدن به فصل پائیز، موج شیوع بیماری آنفولانزا در ایران آعاز میشود ، این بیماری علاوه بر درمان شیمیایی و مرسوم، درمان گیاهی و خانگی نیز دارد که میتوان با آموزش آن، این بیماری را کنترل، درمان و پیشگیری کرد.