یادداشت‌ها

مشکلات داخلی ایران از هر جنسی که باشد به خود ایرانیان مرتبط است و با مطالبه گری در این سال‌ها حق و حقوق خود را فریاد زده اند و البته این فریادها و مطالبه گری ها هیچ ارتباطی با اجانب و قاتلان ملت ایران ندارد.
از فردا با حضوری شدن کلاس‌های متوسطه اول همه مدارس و همه مقاطع موظف هستند شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری را در تمام نقاط کشور فراهم سازند و طبق دستورالعمل این بازگشایی مدارس باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد که مهم‌ترین آنها بازگذاشتن در و پنجره‌های کلاس‌ها، ماسک زدن دانش‌آموزان و تناسب فضا یعنی هر چهارمترمربع برای یک دانش‌آموز و حفظ فاصله فیزیکی است.
بعد از عــدم رأی اعتمــاد مجلــس به حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در سوم شهریور‌ماه، رئیس جمهور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش را به سمت سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد. رئیس جمهور در 17 آبان مسعود فیاضی را برای دومین بار به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کرد و در روز 25 آبان به‌رغم دفاع از ایشان در مجلس، نمایندگان به فیاضی رأی اعتماد ندادند و پس از آن در26 آبان یوسف نوری از طرف رئیس جمهوری به مجلس به عنوان سومین وزیر پیشنهادی معرفی شد.
اگر چنانچه به خواست‌های مردم توجه نشود، باید در شهرهای دیگر اعم از زنجان، کرمان و تبریز نیز شاهد اعتراضاتی از این دست باشیم و این تازه اول گرفتاری است.
مدیرمسئول روزنامۀ کیهان که در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی، ضدیت با برجام و مذاکرات وین پیشۀ روزانۀ او شده بود، اکنون با تعیین تاریخ آغاز مذاکرات وین و آمادگی دولت ابراهیم رئیسی برای احیای برجام، ظاهراً دیگر نمی‌داند در این مورد چه بنویسد.
اجازه بدهیم زیارت و اعتقادات مذهبی ما، در همان جنبه معنوی خود باقی بماند و کار را به جایی نرسانیم که عشق به امام حسین تبدیل به پله‌ای برای رسیدن به موفقیت شود.
با اینکه 2 سال از وقایع تلخ وخسارت بار و فاجعه‌آسای آبان سال 98 می‌گذرد ولی هنوز برخی از آثار منفی آن به چشم می‌خورد. گویی درنگاه خیره مردم، غمی نهفته وجود دارد و افزایش مهاجرت از کشور خصوصا از سوی نخبگان تنها یکی از نتایج منفی آن است. بحث‌ها و تحلیل‌ها و موضع‌گیری‌ها پیرامون آن جریان دارد و حتی صدا وسیما که همه ماجرا را درخطا و سهل انگاری دولت روحانی خلاصه می‌کند در مهم‌ترین بخش خبری خود به آن می‌پردازد و نشان می‌دهد که هنوز زخم مذکور نه تنها التیام پیدا نکرده است که دردش حس می‌شود و گویا همه ارکان جامعه آن را تعقیب می‌کنند!
بن راشد در کتاب خود به مبانی نظری مدیریتی و مسئولیت رهبر می پردازد و چگونگی توسعه دوبی و پیشینه فقیر این امارت، تجربه خود و نیاکان ش برای چگونگی توسعه این منطقه را به تصویر می کشد.
نوشتار ساده و صمیمی «احسان محمدی» نویسنده و روزنامه نگار مشهور با عنوان «آینده زن است» دغدغه ی مهمی را یادآوری می کند که در جامعه ی امروز نیازمند توجه اساسی است.
خشونت کلامی‌ای که خانم کودایی در این چند روز تحمل کرده، قابل درک و تحمل نیست. فقط چون شجاعانه از دروازه‌اش دفاع کرد و باعث باخت تیم اردن شد، یک شهروند اردنی ظاهرش را مورد قضاوت قرار داده و شرم‌آورتر رفتار هموطنانش است!
43 سال قبل، دقیقا در 24 مه 1978، بیانیۀ حقوق گربه‌های آزاد در پاریس تصویب شد برای این که مردم این شهر بتوانند با خیال راحت، بدون هرگونه منع قانونی، از گربه‌های شهر زیبایشان حمایت کنند.
با افزایش قیمت مسکن و تورم عمومی از سال ١٣٩٧ به بعد، نرخ رشد اجاره‌بها نیز در این دوره افزایش یافته و در شهریورماه ١٤٠٠ تورم سالانه اجاره مسکن کشور به ۱/ ۲۶‌درصد رسیده است.

به نظر می‌رسد باید در مورد عدم رای اعتماد فیاضی از مجلس شورای اسلامی دو نکته را لحاظ کرد. چه بسا در ادامه راه این دو مورد برای رئیس جمهور محترم راه گشا باشد.
اوایل آبــان بــود که وزیر صمــت در توئیتی وعده کاهش قیمت خودرو را تا پایان سال1400 داد و از حذف قرعه‌کشی صحبت کرد ولی در 19 آبان دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا قیمت‌های جدید خود را که افزایشی بودند، اعلام کردند.
قفــل در وزارت آمــوزش و پــرورش باز هم با کلید مجلسیان باز نشد. دومین وزیر معرفی شده به‌رغم اینکه به ظاهر به علت انتسابی که با آقای علیرضازاکانی شهردار تهران داشت، برخی فکر می‌کردند که رای خـواهد آورد اما نبود سابقه کاری باعث شد که آقای مسعود فیاضی رای نیاورد.
معمولا تحولات بازار اجاره در فصل تابستان، نگاه‌‌‌ها را به خود معطوف می‌کند؛ اما این بار، آمار رشد بیش از ۴۸درصدی اجاره‌‌‌بها در مهرماه امسال بود که توجه همه را به خود جلب کرد. در این یادداشت، با نگاهی سریع به برخی تحولات بازار اجاره‌‌ کشور، پیشنهادهایی برای بهبود شرایط این حوزه مطرح می‌شود.
کشور چین از دیرباز به دلیل جمعیت کثیری که داشته به عنوان یک بازاری برای تولیدات کشورهای صنعتی مطرح بوده است. ولی در زمان مائو مرزها را بستند تا چینی‌ها کالای مورد نیاز خود را تولید کنند. آن‌ها موفق شدند با نوسازی صنایع خویش و تولید کالاهای جدید آنچه خود نیاز دارند تولید کنند.
کــرونا موجب تغییرات پرشمــاری در زمینــه‌هــای مختلــف سیاســی، اقتصــادی، اجتمــاعی و فــرهنگی و سبک زندگی مردم جهان از جمله مرگ والــدیــن، یتیم شدن کودکان و مشکلات ناشی از آن شده است.
با موافقت سفر آقای رافائل گروسی به تهران، ایران آماده مذاکره در وین می‌شود. ایران اکنون با سه مسئله مهم روبه‌رو است.
قانون حمایت از جوانی جمعیت به رغم ایرادهای قابل توجهی که دارد، ابلاغ شد. منتها بحث مهمی که در ارتباط با این قانون قابل توجه است، موضوع عدم تاثیرپذیری تشکیل خانواده و نهایتا بحث فرزندآوری از طریق قانون است.
باید دید آقای رییسی در سومین گزینه به یک معلم می‌رسد یا باز به دکتر فلان که معلم نبوده و بعد معلوم می‌شود دکتر هم نبوده است. اتفاقا نیاز نیست دکتر باشد. یک معلم ابتدایی شایسته را پیدا کنید. در یکی از حضورهای میدانی پیدا می‌شود. راستی اگر واقعا هیچ یک از این 880 هزار نفر روحیه انقلابی ندارند پس این همه سال چگونه گزینش شده‌اند و مهم‌تر این که چگونه تربیت یک نسل و 13 میلیون کودک و نوجوان مان را به آنان سپرده‌ایم؟!
هفته گذشته جبهه اصلاحات ایران بیانیه‌ای را درباره ضرورت گفت‌وگوهای برجامی منتشر کرد و به نوعی خواهان ادامه این گفت‌وگوها و نیز نقد روند جاری بود.