روانشناسی

روانشناسی مجله پرسون با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی آموزشی در زمینه سلامت روح و روان می پردازد.

مهمترین اخبار

یک مامور سابق سیا که به مدت هفت سال به عنوان جاسوس مخفی فعالیت کرده نشانه‌های کلیدی که نشان می‌دهد یک نفر به شما دروغ می‌گوید و این که چگونه می‌توانید در جعل حقیقت بهتر شوید را فاش ساخته است.
روزهای آخر سال فرصت طلایی برای برنامه‌ریزی در راستای دستیابی به اهداف سال آینده می باشد اما خیلی‌ها از آن دوری می‌کنند که دلایل روان‌شناختی دارد.
در این مقاله به بررسی بحران وجودی پرداخته می‌شود، یک وضعیت پیچیده که ابعاد مختلف زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بحران وجودی نه تنها در ابعاد فردی بلکه در سطوح اجتماعی و جهانی نیز تأثیرگذار است، و این مقاله تلاش دارد تا به نگاهی عمیق‌تر به ریشه‌ها و تداوم این بحران پرداخته و راهکارهای ممکن برای مواجهه با آن را مورد بررسی قرار دهد.
در این مقاله درباره قول دادن به فرزند بحث خواهیم کرد، یک عهد و پیمان مهم که در زندگی خانوادگی ارتباطات را تقویت می‌کند. این اقدام نشان از تعهد و احترام به نقش و مسئولیت‌های والدین نسبت به فرزندان دارد و در تربیت فرزندان نقش بسیار موثری دارد.
روانشناسانی که نتوانند اطلاعات خود را به روز کنند و نگاه کهنه اندیشانه داشته باشند و درک درستی از پدیده‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و محیطی خودشان نداشته باشند به زودی کنار می روند.
داشتن فرزندان شاد و موفق امری بسیار ارزشمند و مهم است. در این مقاله، راه‌هایی برای ایجاد محیطی پر از خوشبختی و موفقیت برای فرزندان خود را بررسی خواهیم کرد
احتکار گاهی چنان شلوغی و انباشتگی در محیط زندگی ایجاد می‌کند که در خانه فقط راه باریکی برای عبور می ماند. معمولا کابینت‌ها، کمدها، میزها، راه پله‌ها و تمام قسمت‌های دیگر پُر از خرت و پرت‌ها و بهم ریختگی است. اگر در داخل فضای خانه، دیگر جایی برای احتکار باقی نمانده باشد، اشیاء ممکن است در قسمت‌های دیگر خانه انباشت شوند.
شادی ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان دارد. زمانی که شاد هستید، به احتمال زیاد سطوح پایین‌تری از استرس، اضطراب و افسردگی را تجربه می‌کنید. شما در مقابل لحظات سخت زندگی یک سپر دارید.
هنوز عید نیامده، این هوای بارانی و جنب‌وجوش مردم، شهر را پر از بوی عید و بهار کرده. حالا اگر بتوانیم در این‌ماه باقیمانده، تنها یک دستاورد را با خودمان به سال جدید ببریم، کاری کرده‌ایم کارستان!
در ادامه از چیز‌هایی خواهیم گفت که هیچ مادری نباید بابت آن‌ها احساس شرمندگی کند و خود را ملزم به عذرخواهی ببیند.
بسیاری از پدر و مادرها دوست دارند فرزندشان در مدرسه نمره های خوبی بگیرد و در نهایت در یک دانشگاه معتبر و برتر تحصیل کند، با این حال، چیزی که در این میان اغلب مورد غفلت قرار می گیرد، هوش هیجانی فرزند است. هوش هیجانی نقش بسیار مهمی در زندگی ما ایفا می کند، از کمک به دستیابی به موفقیت شغلی گرفته تا مدیریت اضطراب و برخورداری از مهارت های ارتباطی.
این واقعیت که در ایران بسیار بیشتر از حد میانگین لوازم آرایش مصرف می‌شود دیگر حرف تازه‌ای نیست؛ رتبه دوم ایران در خاورمیانه در زمینه مصرف لوازم‌آرایشی و رتبه هفتم کشورمان در این زمینه در سطح جهانی خود روشن‌کننده وضعیتی است که در آن قرار داریم.
گریه یکی از علائم نشان دهنده احساسات درونیست ولی نکته جالبی که در این موضوع وجود دارد انواع گوناگون است که به احتمال زیاد در موردشان چیزی نمی دانید.
رابطه والد و فرزندی بی حد و مرز نیست و مانند هر رابطه دیگری حدودی مشخص دارد. این ارتباط هرگز نباید مخدوش و جایگاه والدین و فرزندان برعکس شود.
اختلال عاطفی فصلی ممکن است سالانه ۱۱ میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تأثیر قرار دهد و ۲۵ میلیون نفر دیگر نیز ممکن است شکل خفیف‌تری از آن موسوم به «بلوز زمستانی» را تجربه کنند.