سبک زندگی

بسته پیشنهادی سبک زندگی شما را با تمام زوایای خانه داری آشنا می کند.

مهمترین اخبار

از نظر شما پیری از چه زمانی آغاز می‌شود؟ اگر ۵۰ سال پیش این سوال را از شما می‌پرسیدیم، به احتمال زیاد پاسخ شما متفاوت بود. تحقیقات جدید نشان می‌دهد تصور مردمان امروزی این است که سالمندی دیرتر از گذشته آغاز می‌شود، اما این روند ممکن است برای همیشه دوام نیابد.
هیچ راه مطمئنی برای افزایش طول عمر وجود ندارد، اما تحقیقات نشان داده است افرادی که به دنبال تنوع و تغییر درست در سبک زندگی‌شان هستند، بیشتر عمر می‌کنند.
مطالعات نشان می‌دهد که فعالیت بدنی، عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد؛ به خصوص ورزش منظم هوازی، می‌تواند از شما در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند.
اگر می خواهید بیشتر زندگی کنید، یک بررسی جدید نشان می دهد که پله ها را به جای آسانسور انتخاب کنید. محققان بریتانیایی توصیه می کنند پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود.

وقتی به افراد خوش اندام فکر می‌کنیم، اغلب ذهنمان به سمت کسانی می‌رود که هر روز به باشگاه می‌روند، اما افرادی هم هستند که هرگز به دمبل دست نزده‌اند یا روی تردمیل راه نرفته‌اند، بلکه تنها از چند عادت ساده پیروی می‌کنند که آن‌ها را در بهترین حالت نگه می‌دارد.
عطسه، آبریزش بینی، آبریزش و خارش چشم‌ها و دیگر عوارض ناشی از آلرژی‌های بهار ممکن است این فصل را به کامتان تلخ کند و مانع از این شود که از سرسبزی و هوای مطبوع بهاری لذت کامل ببرید.
شاید زمانی که آلفرد آدلر روانشناس اتریشی، برای نخستین بار اصطلاح سبک زندگی را مطرح کرد؛ هرگز گمان نداشت، این اصطلاح به یکی از پرتکرارترین اصلاحات در رسانه‌ها و کتاب‌ها و مقالات تبدیل شود و به نوعی هر کسی از ظن خود به آن نگاه کند.
چهل سالگی نقطه عطفی در زندگی است.در این سن هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی تغییراتی را تجربه می‌کنیم برای داشتن یک زندگی سالم و شاد در این دوران باید عادت‌های ناسالم را کنار بگذاریم و به جای آن‌ها رفتارهای جدیدی را اتخاذ کنیم.
بسیاری از افراد در خانه کار می کنند و این باعث شده زمان بیشتری را در داخل خانه بگذرانند و تعداد زیادی از آنها تمام روز را با پای برهنه راه می روند.
یک کارشناس سلامت روان اظهار کرد: «یائسگی در زنان یک اختلال یا بیماری نیست، بلکه یک روند طبیعی بدن است که همه زنان با آن مواجه هستند، اما تجربه و شدت علایم آن در همه زنان یکسان نیست و ممکن است برخی با علائم جسمانی سخت یا تغییرات هورمونی مواجه شوند و برخی خیلی از علایم آن را تجربه نکنند.»
گرچه گذر زمان تدریجی است و هر انسانی لحظه به لحظه پیر می‌شود و مثلا توانایی‌های جسمانی‌اش کم می‌شود و چهره‌اش طراوت‌اش را از دست می‌دهد. اما تا مدت‌ها سعی می‌کند این تغییرات را کتمان کند. اما لحظاتی هم هستند که پیر شدن و گذر زمان بر سرش آوار می‌شوند و واقعا پی می‌برد که پا به سن گذاشته است.
حساسیت‌های فصلی از جمله مهمان‌های ناخوانده فصل بهار هستند که می‌توانند فرصت استفاده مناسب از زیبایی‌های این فصل را از انسان دریغ کنند.
یکی از همین افراد موفق و مفید در جامعه، استاد فراز قورچیان هستند، ایشان از اساتید موفق و پیشرو در حوزه‌های توسعه فردی و خودشناسی هستند
نشستن درازمدت به روال رایج زندگی بسیاری از افراد بدل شده است، چه آنهایی که ساعت‌ها در محل کار را به حالت نشسته می‌گذرانند و چه آنهایی در خانه نیز مدت‌هایی طولانی در حال نشسته به تماشای تلویزیون یا انجام بازی‌های ویدیویی می‌گذرانند.
وقت شناسی یکی از خصوصیات افراد موفق است و فرد وقت شناس ارزش زمان را که یکی از ارزشمندترین سرمایه های زندگی انسان است را به خوبی می داند.