روانشناسی

روانشناسی مجله پرسون با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی آموزشی در زمینه سلامت روح و روان می پردازد.

در جامعه ژاپنی، ممکن است برای راحت‌کردن برقراری ارتباط افراد از یکدیگر در خصوص گروه خونی سوالاتی بپرسند؛ شاید از این موضوع تعجب کنید که یک نظریه شخصیتی گروه خونی کامل وجود دارد که در ژاپن رایج شده است.
عصبانیت یک احساس طبیعی و به طور معمول سالم است اما زمانی مشکل ساز می شود که علت مشخصی برای عصبانیت تان نداشته باشید و این حس در شما به شدت وجود داشته باشد.
حتما شما هم با گوش دادن به موسیقی، احساس انرژی و انگیزه کرده‌اید یا با شنیدن یک قطعه احساس تان برانگیخته شده و حتی اشک هم ریخته‌اید. موسیقی می‌تواند منبعی از لذت و خوشنودی باشد، اما تحقیقات نشان می‌دهد فواید روانشناسی دیگری نیز دارد.
رییس بخش مغز و اعصاب بیمارستان کودکان مفید با اشاره به اهمیت داشتن خواب کافی در کودکان و نوجوانان، توضیحاتی در خصوص افزایش کیفیت خواب ارائه داد.
شاید در طول روز اتفاقات بدو نامطلوبی را تجربه کنید که روی روحیه شما تاثیر بگذارد، اما اگر سعی کنید حالتان را خوب کنید، نه‌تنها زمان باقی مانده از روز را با فشار روانی کمتر و حال بهتری می‌گذرانید، بلکه حتما راه‌حل‌های مناسب‌تری برای عبور از مشکلات خود پیدا می‌کنید.
برای همه ما پیش آمده که کابوس ببینیم و تمام این رویاهای آزاردهنده دلایل روانشناختی دارند. در اینجا به برخی از رایج‌ترین این خواب‌ها و البته برخی از رویاهایی که کابوس نیستند، اشاره کرده‌ایم.
گاهی پیش می‌آید از همان اول صبح که تازه از رختخواب بلند می‌شویم، خسته و بی‌انرژی هستیم. یک جوری خستگی مزمن که گویی در باقی ساعت‌های روز و روزهای دیگر نیز کِش می‌آید. آنقدر که بعد از مدتی کوتاه تبدیل به عادت یا رویه روزانه می‌شود.
از سوار شدن به ترن هوایی و پریدن از ارتفاع با بانجی جامپینگ گرفته تا تماشای فیلم‌های ترسناک، بسیاری از ما عاشق احساس ترس هستیم. ضربان قلبمان تند می‌شود، دلمان آشوب و عضلاتمان منقبض می‌شود، اما بازهم به دلایلی لذت می‌بریم. دلیل این اتفاق چیست؟ آیا لذت بردن از احساس ترس می‌تواند به معنی وجود یک مشکل روانی اباشد؟
هر کودک رفتارها و خلق‌وخوی ویژه‌ی خود را دارد و گاهی در بروز احساساتش دچار مشکل می‌شود که این امر زندگی او و اطرافیانش را دچار اختلال می‌کند. خیلی از والدین به دلیل ترس از سرزنش اطرافیان، دیر اقدام به درمان کودکشان می‌کنند.
تست روانشناسی یکی از مهم ترین ابزارها در علم روانشناسی است که به منظور اندازه گیری و بررسی عوامل روانی انسان ها استفاده می شود. در این مقاله، به بررسی اهمیت و کاربردهای تست های روانشناسی پرداخته خواهد شد.
انسان در طول زندگی خود احساسات و عواطف متعددی را تجربه می‌کند؛ از احساس خوشبختی و شادی در زمانی که به خواسته‌های مورد انتظارش دست یافته تا افسردگی و اندوه در شرایطی که اوضاع زندگی بر وفق مرادش نیست.

حتما یک یا چند نفر در محیط‌های کاری هستند که همیشه بداخلاقند، همیشه به دیگران سخت می‌گیرند، همیشه اعصاب دیگران را خرد می‌کنند و طبیعتا همیشه منفورترین آدم در محیط کار هستند.
این روزها یکی از مهمترین دغدغه‌های والدین، زود بیدار شدن فرزندشان و به موقع و سرحال رسیدن آنها به مدرسه است. برخی از دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان مقطع دبستان، صبح‌ها دیر از خواب بیدار می‌شوند و درنتیجه با استرس و اضطراب در کلاس درس حضور می‌یابند.