اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

ترامپ بالاخره رفت و بایدن به‌عنوان چهل‌وششمین رئیس‌جمهور آمریکا وارد کاخ سفید شد. اصحاب کسب‌و‌کار در ایران با توجه به اوج گرفتن تحریم‌ها و شرایط اقتصادی سخت در دوره ترامپ، در انتظار گشایش‌های احتمالی هستند.

قیمت جهانی طلا با 0.08 درصد افت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1870 دلار و 40 سنت رسید.
روز گذشته نرخ برابری هر دلار به ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد رسید که نسبت به نرخ دو هفته قبل ۱۷ درصد افزایش ارزش ریال را نشان می دهد.
واعظی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما اصلاً در بازار بورس دخالت نکنید! مجلس ماموریت خود را دارد و کارش قانونگذاری و نظارت است، اگر بخواهد در مسائل ریز اجرایی وارد شود یا سفر استانی بروند و به جای دولت تصمیم بگیرند و در داخل مجلس هم اگر کسانی می‌خواهند به دنبال مسائل اجرایی بروند، پس اشتباه کردند که در مجلس رفته‌اند باید وارد کار اجرایی می‌شدند.
وزیر سابق نفت با بیان این که ایران به دلیل دخالت غرب در امور داخلی کشور FATF را نمی پذیرد گفت: پذیرش این کنوانسیون باعث بازخواست ایران در برخی مجامع بین المللی می شود.
رئیس مجلس با بیان اینکه مسؤولان اجرایی بدانند با ارائه اطلاعات ناقص نمی‌توان گرهی از مشکلات مردم باز کرد، گفت: دولت در اظهاراتش تاکید می‌کند معیشت مردم در اولویت است، اما در عمل لایحه بودجه با محوریت تقویت معیشت مردم نوشته نشده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق از افزایش سقف وام ازدواج تا ۷۰ میلیون تومان و برای پسران زیر ۲۵ و دختران زیر ۲۳ سال تا ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.
وضعیت دو بانک حاشیه ساز بررسی شد؛

بریز و بپاش های هنگفت برای لاپوشانی بدهی های نجومی

هزینه های نجومی برای تبلیغات از سوی بانک های کشور در شرایطی صورت می گیرد که از آنسو براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، حساب سرمایه مجموع بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی درخرداد ماه امسال به منفی 62 هزارمیلیارد تومان رسیده است.
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: رفتار سازمان بورس در عدم اعلام تخلفات به مراجع ذی‌صلاح و عدم اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع تخلفات حقوقی‌ها موجب تحقق مسئولیت کیفری است.
گزارش«پرسون» از وضعیت ارز بلوکه شده ایران؛

ضرورت باز شدن گره های دیپلماتیک /خارجی ها پول ایران را می دهند!؟

توقیف شناور کره جنوبی در آب های خلیج فارس، دوباره پرونده پول های بلوکه شده ایران در کره و سایر کشورها را داغ کرد. براساس آمارهای غیررسمی، ایران بین 100 میلیارد دلار تا 120 میلیارد دلار اموال بلوکه‌شده دارد که به دلیل وجود تحریم های آمریکا، امکان آزادسازی آنها وجود ندارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با پرسون؛

منافع دلار ارزان باید به دست مردم برسد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که اختصاص دلار 4 هزار و 200 تومانی به واردکنندگان به رانت و سواستفاده منجر شد، گفت: دولت و مجلس قصد دارند منافع نرخ ارز نیمایی به دست مردم برسد.