اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، زمان واریز یارانه نقدی دهک‌های اول تا سوم، بیست و پنجم هر ماه تعیین شده است. خانواری که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار می‌گیرند، مبلغ یارانه نقدی سی‌ام هر ماه به دست‌شان می‌رسد. همچنین، طبق روال ماه‌های قبل، انتظار می‌رود فردا، دوشنبه (هجدهم تیرماه) اعتبار کالابرگ مشمولان شارژ شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به سرپرست ریاست جمهوری اعلام کرد: با گذشت بیش از ۳ ماه از ابلاغ آئین‌نامه اجرای مواد ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود محیط کسب و کار و تأکید مکرر دولت مبنی‌بر تغییر ندادن ناگهانی مقررات، این سیاست‌های کلیدی دولت توسط برخی دستگاه‌های اجرایی به‌نحو مطلوب اجرا نمی‌شود.
این روزها صحبت از قراردادهای روسی و سرمایه‌گذاری خارجی است، اما آیا روس‌ها سرجمع 500 میلیون دلار تاکنون پول در پروژه‌های نفتی هزینه کرده‌اند؟ چقدر از پولی که هزینه کرده‌اند تنها حقوق و دستمزد پرسنل خودشان است؟
طوفان که اولین برگزار کننده لایو ترید در ایران است، مطالب ارزشمندی در حوزه فارکس و بازار مالی ارائه می‌دهد.
در آستانه دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری چهاردهم باید توجه کرد که حل معضلات اقتصادی کشور زمان‌بر و نیازمند راهبردی صحیح در حوزه‌‌‌های غیراقتصادی است. تجربیات کشورهای دیگر و علم اقتصاد می‌‌‌گوید که مهم‌ترین اولویت، کاهش بی‌‌‌ثباتی سیاسی و تورم است تا افق مناسبی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم شود.
تاکید بر لزوم افزایش سرعت اینترنت همراه و ثابت، استفاده همه از اینترنت و خود سازندگی بهترین راه برای مبارزه با تورم برخی از مهم‌ترین اظهارات اقتصادی دو نامزد نهایی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در روز اول دور دوم تبلیغات آنها است.

رئیس کل بانک مرکزی از افزایش ذخایر ارز و طلای این بانک خبرداد و گفت: تخصیص و تامین ارز متناسب با تولید هر سال صعودی شده است.
علی‌طیب‌نیا چگونه تورم را تک‌رقمی کرد؟

فرمانده اقتصادی ستاد پزشکیان کیست؟

ورود علی طیب نیا به عرصه‌ی انتخابات و حمایت وی از مسعود پزشکیان، با موجی از واکنش افکار عمومی و کارشناسان همراه بود.
دیدگاهی در ایران امروز به صورت واقعی یا در سایه در بخش‌هایی از جامعه قدرت را در دست گرفته است که مسوول به قهقرا بردن ایران است. دیدگاهی که قدرت گرفتن آن از دهه 1380 آغاز شد و هر روزه با نفوذ هر چه بیشتر در لایه های قدرت توانست بر تصمیم گیری های حکومتی در زمینه های مختلف اثر بگذارد
رئیس سازمان برنامه با اشاره به اینکه سهم درآمد های پایداردولت از ۴۵ به ۶۳ درصد افزایش یافت، گفت: اجرای قوانینی نظیر رتبه بندی معلمین، قانون جهش مسکن، قانون تولید دانش بنیان ها از اقدامات مهم و تحولی دولت سیزدهم است.
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه در خرداد امسال برای خانوارهای کشور به 36.1 درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، 0.9 واحد درصد کاهش یافته است.
کاندیدای ریاست جمهوری پاسخ دهند:

دلیل ناکارآمدی وزارت صمت چیست؟

کاندیداهای ریاست جمهوری می بایست برنامه های خود را در خصوص وزارت صمت بصورت صریح اعلام نمایند که آیا می‌خواهند کماکان با مدیران سفارشی ناکارامد و نابلد همکاری کنند یا با تغییر انها، میخواهند حقیقتا سروسامانی اساسی به این وزارتخانه دهند.
صفحات مجازی به‌خصوص اینستاگرام تبدیل به فروشگاه بزرگ و در دسترس شده‌ که فاصله آدم‌ها با آن فقط وصل شدن به اینترنت است؛ فروشگاه‌های مجازی که ته ندارند و بسیاری وقت و پول خود را ناخواسته در آن هدر می‌دهند. مخاطبانی که ساعت‌های زیاد، فقط برای سرگرمی در صفحات لباس، کفش، کیف و لوازم خانه و... می‌گردند.
سیزدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۴ تیرماه ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود.
رئیس سازمان اموال تملیکی با اشاره به اینکه، با تغییر ریل در دولت سیزدهم، کالاهای متروکه به جای انهدام وارد چرخه مصرف شدند، گفت: در راستای تعیین تکلیف اموال منقول، املاک توقیفی مفسدین اقتصادی در مازندران و خوزستان فروخته شد.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها هم به قانون جهش تولید مسکن عمل نکرده و تسهیلات ساخت مسکن را به مردم اعطا نمی‌کنند. این اقدامات در فرآیند قانون و مصوبات دولت برای مسکن‌سازی اختلال ایجاد می‌کنند.