محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در بازدید از نیروگاه‌های اطراف تهران:

نمی‌توانیم مصرف مازوت را به صورت کامل رد کنیم

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانیم مصرف مازوت را به صورت کامل رد کنیم و این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر است.
معاون قضایی دادستان کل کشور در حقوق عامه با تکذیب بخشنامه معاونت حقوقی دادستانی کل کشور در خصوصبلامانع بودن استفاده از مازوت، گفت: برای آن دسته از مسئولانی که از اجرای بندهای قانونی مربوطه امتناع می‌ورزند و یا در اجرای وظایف قانونی خود تعلل و کوتاهی می‌کنند، جرم انگاری صورت گرفته است.
فعال محیط زیست کشور گفت: متاسفانه اغلب انجمن‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست در سطح کشور فاقد اینده مناسب برای حفاظت از محیط زیست هستند.
وزیر کشور با بیان اینکه استانداران براساس اولویت‌های خود درباره آلودگی هوا برنامه‌ریزی کنند، گفت: هر استان متناسب با شرایط و مقتضیات داخلی روش‌های متفاوتی را می‌تواند اعمال کند البته باید وزارت نفت، نیرو و محیط زیست برنامه‌های خود را ابلاغ کنند.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با تایید مصرف مازوت در برخی از واحدهای تولیدی این استان، گفت: با توجه به افزایش میزان مصرف گاز خانگی در ایام سرد سال این واحدها به ناچاراز این سوخت استفاده می‌کنند.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تردد گسترده خودروها و ماشین های سنگینی که از عمر مفید آن ها گذشته و موتورسیکلت های دیزلی از یک سو و تجمع کارخانجات در سطح کلانشهرها و اعطای مجوز ساخت ساختمان های بلند مرتبه از جمله مهم ترین دلایل تشدید معضل آلودگی هوای کلانشهرها است.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه طی پایش‌های انجام شده در هفته گذشته مشخص شد که برخی از نیروگاه‌های اطراف تهران از سوخت مازوت استفاده کردند.
استاندار تهران در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران؛

پیشنهاد تعطیلی ۲روزه تهران/ هیچ صنایع و نیروگاهی از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند

استاندار تهران گفت: پیشنهاد دو روز تعطیلی برای همه دستگاههای اداری دولتی، خصوصی و همچنین فعالیت‌های عمرانی به معاون اول رئیس جمهور ارائه خواهد شد که برابر قوانین معاون اول رئیس جمهور و یا هیات وزیران در این خصوص تصمیم گیری نهایی را انجام خواهند داد.

در مراسمی با حضور حجت بهاری فر مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت بیمه "ما" ، بیژن صادق رئیس هیات مدیره، اصغر دانشیان معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس و جمشید محبت خانی فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست، خسارت محیط بانان پرداخت شد.
عمده آلودگی هوا در کلانشهرها یی چون تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و شیراز و حتی اراک، فعالیت های انسانی است. یکی از این فعالیت ها ترافیک و حمل و نقل درون شهری و دیگری فعالیت صنایع و کارخانجات و کارگاه ها می باشد. فعالیتهایی که سبب شده است هرساله به میزان بیشتری از روزهای آلوده هوا متضرر شویم.
یکی گفت: کوهنورد حرفه ای نبودند.. دیگری با جرات به هشدارهای هواشناسی استناد کرده و کوهنوردان را بی توجه به آنها معرفی کرد. آن دیگری هم می گفت که راه خود را گم کردند و جی پی اس ها مسیر اشتباهی را، نشانشان داد.