محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید ناپایداری‌های سامانه بارشی نسبت به احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات شمالی استان هشدار داد و گفت: مردم و گردشگران ضمن اجتناب از صعود به ارتفاعات از رودخانه‌های فصلی فاصله بگیرند.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از  وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید در شرق ایران خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد برای ۱۳ استان طی امروز سه‌شنبه از احتمال وقوع آبگرفتگی، سیلاب، تگرگ و خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد.
متخصص مدیریت زیست‌بوم‌های تالابی گفت: حجم آبی که در دریاچه ارومیه قرار دارد حدود ۲.۶ دهم میلیارد متر مکعب است در حالی که حجم آبی که دریاچه در شرایط تراز اکولوژیک می‌تواند در خود جای دهد ۱۴.۵ میلیارد متر مکعب است.
مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: با توجه به احتمال تقویت مانسون در ماه‌های تابستان و تغییرات اقلیمی رخ‌داده طی سال‌های اخیر، امکان رخداد پدیده‌های حدی و مخاطرات هواشناسی نظیر طوفان، سیل، تگرگ و نظایر آن دور از انتظار نیست.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در بعضی نقاط غرب و شرق کشور خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه از احتمال آب‌گرفتگی، روان‌آب، خسارت به محصولات کشاورزی و اختلال در حمل‌ونقل خبر داد.
اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۸ استان و وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک در ۱۶ استان هشدار داد.
شرایط جوی نامناسب و مه سنگین منطقه ای که بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان دچار سانحه شده است، در تصاویر زیر مشخص است و به گفته رئیس هلال احمر مه شدید و شرایط بد جوی امکان جستجوی هوایی را ناممکن کرده است.
کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به غرب کشور در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: پنجشنبه گستره بارندگی در برخی مناطق نوار شمالی کشور است و به‌تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.
قطعا این آخرین سیلاب نیست و سیل‌های دیگر، نه فقط در مشهد که حتی در تهران و اصفهان و شیراز و دیگر شهرهای کشورمان به دلیل تخریب گسترده کوهستان‌ها و روددره‌ها در راه است و اگر فکری نشود با این حجم از تغییراتی که در نیم قرن اخیر به دلیل سوء مدیریت در طبیعت ایجاد کرده و برخی نقاط را هم از پوشش گیاهی خالی کردیم، سیل‌های بعدی ویرانگرتر خواهد بود.