محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

منابع محلی اعلام کردند؛

آتش سوزی گسترده در جنگل‌های حیران

طبق اعلام منابع محلی از دقایقی پیش آتش‌سوزی در بخش وسیعی از جنگل‌های حیران واقع در خاک جمهوری آذربایجان در حال پیشروی است.
اتحادیه انجمن‌های علوم آب کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

پروژه‌های انتقال آب فارغ از دوراندیشی و آینده‌نگری است

اتحادیه انجمن‌های علوم آب کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد پرژه‌های انتقال آب حاصل برنامه‌ریزی بخشی و نیز فارغ از دوراندیشی و آینده‌نگری بوده است بنابراین گزینه انتقال آب بین حوضه‌ای را برای ماندگاری و رشد بیشتر این صنایع و تمرکز جمعیت به‌دنبال خود داشته و همچنان افسار گسیخته تداوم خواهد یافت.
شهروندان تهرانی آلودگی هوا و ترافیک را دو چالش بزرگ برای این شهر دانستند؛

۲۵۰ کیلومتر خط جدید مترو، دو ابر چالش تهران را حل می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به دیدگاه شهروندان تهرانی نسبت به دو چالش بزرگ این شهر در یک نظرسنجی گفت: تهرانی ها آلودگی هوا و ترافیک را دو ابر چالش برای اسن شهر می‌دانند که هر دو این موارد با احداث ۲۵۰ کیلومتر خط مترو جدید حل و فصل خواهد شد.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست:

شرایط پارک ملی دریاچه ارومیه مناسب است

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان ‌غربی گفت: ظرفیت نگهداری قوچ و میش در مراتع جزیره کبودان در حدود 750 تا 800 رأس است، اما در حال حاضر در حدود 1000 راس قوچ و میش در این مراتع وجود دارد و مشکلی از بابت جمعیت این دو گونه و شرایط زیستگاهی آن در جزیره کبودان وجود ندارد.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم توجه به مقوله توسعه پایدار گفت: سوخت مازوت به هیچ عنوان در نیروگاه‌های استان تهران و البرز استفاده نمی‌شود.
مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست از تصمیم این سازمان جهت استفاده از ظرفیت جوامع محلی، ذینفعان برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی خبر داد که به باور بسیاری از کارشناسان تصمیمی دیر هنگام است.
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: متاسفانه داستان آلودگی هوا دچار یک چرخه فرسایشی شده است و هرسال در اواخر پاییز و اوایل زمستان بحث‌ها و انتقادات مطرح شده و بعد از چند روز دوباره تا سال آینده فراموش می‌شود.
مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران اعلام کرد:

تشدید آلودگی هوای پایتخت

مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به تشدید آلودگی هوای پایتخت تا شنبه (۲۰ دی ماه) از شهروندان خواست ضمن خودداری از تردد غیرضروری از انجام هرگونه فعالیت تشدید کننده آلودگی هوا اجتناب کنند.
یادداشت/ این روزها مازوت فضای شهر تهران را به سمت و سویی هدایت کرده است که هیچ شهروند تهرانی سلاممان را پاسخ نمی‌گوید زیرا هوا بس ناجوانمردانه آلوده و سرها در گریبان است.
آلودگی هوا و قطعی برق در برخی شهرها دو موضوع مورد اعتراض شهروندان است و بعضی معتقدند ممکن است دلیل هر دو مشکل، استخراج بیت‌کوین توسط دولت باشد. نایب‌‌رئیس هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق، این احتمال را رد می‌کند اما یک فعال صنعت ماینینگ، صحت چنین موضوعی را امکان‌پذیر می‌داند.
رئیس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه از افزایش یک متر و ۲۱ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای دولت یازدهم تاکنون خبر داد و گفت: تراز کنونی این دریاچه هزار و ۲۷۱ متر و ۲۵ سانتی‌متر است.