محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

معاون دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

غیر قانونی بودن هر گونه استحصال در دریا و خوریات

معاون دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اعلام اینکه هر گونه استحصال در دریا و خوریات ممنوع و غیرقانونی است، افزود: حفاظت از سواحل و خوریات و تالاب‌ها باید با تمام توان صورت گیرد.
دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوا کلانشهرهای سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با بیان اینکه قانون هوای پاک و آئین نامه های مرتبط با آن بیش از ١٠٠ حکم برای دستگاه های مختلف در نظر گرفته است افزود: درصد زیادی از این احکام تاکنون اجرا نشده است. 

سازمان هواشناسی استان تهران از وزرش باد ملایم از بعد از ظهر امروز و کاهش آلاینده‌های هوا در روزهای آینده خبر داد.
یادداشت/ مقابله با جریان زرد در محیط زیست ایران نیازمند آسیب‌شناسی جدی است در غیر این صورت بلایی که دوستداران زرد با دوستی به سبک خاله خرسه بر سر محیط ‌زیست و حیات‌وحش کشور خواهند آورد، هیچ شکارچی و مدیر ناکارآمدی نمی‌تواند خیال آن را در سر بپروراند.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستگاه‌های دخیل در قانون هوای پاک طبق خود اظهاری خودشان که در مرداد ماه امسال مورد ارزیابی قرار گرفته به وظیفه خود در قبال قانون هوای پاک عمل نکرده‌اند.
طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته تهران با ثبت رکورد ۱۸۰ در بیش از ۱۰ ایستگاه و میانگین آلودگی ۱۵۹ در این شهر، آلوده‌ترین روز خود را در سال‌جاری به ثبت رساند.
با حمله افراد ناشناس؛

محیط‌بان با سابقه تهرانی ترور شد

عباس میرزاکریمی محیط‌بان با سابقه تهرانی شب گذشته در جریان بازگشت به منزل از سوی فرد یا افرادی مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و به شهادت رسید.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: آن قسمت که ما بدان نقد جدی داریم مربوط به تفکر حاکم بر جریان محیط‌ زیستی کشور است که موجب صدمات بعضا جبران ناپذیری شده است.
فعال حقوق محیط زیست در گفتگو با پرسون؛

جاده کشی در سبلان ایراد قانونی و شرعی دارد

فعال حقوق محیط زیست گفت: طبق قوانین بالادستی هیچ نهادی اعم از استانداری، هیات وزیران و حتی قوه مقننه نمی‌تواند مصوبه‌ای در مورد تخریب منابع‌طبیعی و محیط زیست داشته باشد و با این حساب جاده‌کشی در حریم اصلی سبلان که به عنوان یک اثر طبیعی ملی ثبت شده است، ایراد قانونی و شرعی دارد.
سال ۲۰۲۰ به عنوان گرمترین سال در تاریخ هواشناسی جهان به ثبت رسید و شرایطی نسبتا برابر با سال ۲۰۱۶ داشت.