محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست از تصمیم این سازمان جهت استفاده از ظرفیت جوامع محلی، ذینفعان برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی خبر داد که به باور بسیاری از کارشناسان تصمیمی دیر هنگام است.
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: متاسفانه داستان آلودگی هوا دچار یک چرخه فرسایشی شده است و هرسال در اواخر پاییز و اوایل زمستان بحث‌ها و انتقادات مطرح شده و بعد از چند روز دوباره تا سال آینده فراموش می‌شود.
مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران اعلام کرد:

تشدید آلودگی هوای پایتخت

مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به تشدید آلودگی هوای پایتخت تا شنبه (۲۰ دی ماه) از شهروندان خواست ضمن خودداری از تردد غیرضروری از انجام هرگونه فعالیت تشدید کننده آلودگی هوا اجتناب کنند.
یادداشت/ این روزها مازوت فضای شهر تهران را به سمت و سویی هدایت کرده است که هیچ شهروند تهرانی سلاممان را پاسخ نمی‌گوید زیرا هوا بس ناجوانمردانه آلوده و سرها در گریبان است.
آلودگی هوا و قطعی برق در برخی شهرها دو موضوع مورد اعتراض شهروندان است و بعضی معتقدند ممکن است دلیل هر دو مشکل، استخراج بیت‌کوین توسط دولت باشد. نایب‌‌رئیس هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق، این احتمال را رد می‌کند اما یک فعال صنعت ماینینگ، صحت چنین موضوعی را امکان‌پذیر می‌داند.
رئیس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه از افزایش یک متر و ۲۱ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای دولت یازدهم تاکنون خبر داد و گفت: تراز کنونی این دریاچه هزار و ۲۷۱ متر و ۲۵ سانتی‌متر است.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در بازدید از نیروگاه‌های اطراف تهران:

نمی‌توانیم مصرف مازوت را به صورت کامل رد کنیم

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانیم مصرف مازوت را به صورت کامل رد کنیم و این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر است.
معاون قضایی دادستان کل کشور در حقوق عامه با تکذیب بخشنامه معاونت حقوقی دادستانی کل کشور در خصوصبلامانع بودن استفاده از مازوت، گفت: برای آن دسته از مسئولانی که از اجرای بندهای قانونی مربوطه امتناع می‌ورزند و یا در اجرای وظایف قانونی خود تعلل و کوتاهی می‌کنند، جرم انگاری صورت گرفته است.
فعال محیط زیست کشور گفت: متاسفانه اغلب انجمن‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست در سطح کشور فاقد اینده مناسب برای حفاظت از محیط زیست هستند.