محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

جنایتی بزرگ علیه طبیعت؛

غروب مصرف‌گرایی در افق کرونایی

یادداشت/ بیش از یک سال از اپیدمی کوویدـ ۱۹ در جهان گذشته است، اما هنوز هیچ مطالعه‌ای در مورد کاهش مصرف‌گرایی بین مردم کشورهای جهان انجام نگرفته، ولی این نکته برای همگان مشهود است که می‌توان یک یا 2‌ماه بدون سرزدن به پاساژها و بوتیک‌ها و گشت‌وگذار در خیابان‌ها و بازار و تنها با خرید موادغذایی موردنیاز زنده ماند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: احیا و توسعه جنگل‌ها و گونه‌های گیاهی مختلف یکی از اقدامات مهم منابع طبیعی این شهرستان است.چرای بی‌رویه، سودجویی و آتش سوزی باعث از بین رفتن مراتع و جنگل در این شهرستان شده‌ است
واکنش رئیس فراکسیون محیط زیست به قطع درختان در کرخه؛

«ابرویی که درست نشد و چشمی که کور شد»

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود با انتقاد از قطع غیرکارشناسی ۲ هزار درخت در کرخه خوزستان از تذکر جدی به وزارت راه‌وشهرسازی و پیگیری این موضوع توسط فراکسیون محیط زیست مجلس خبر داد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان:

گروه شکارچیان متخلف در جوپار دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان از دستگیری یک گروه شکارچیان متخلف حرفه‌ای و سابقه دار در منطقه حفاظت شده کوه جوپار شهرستان کرمان خبر داد.
الهه موسوی، خبرنگار شناخته شده محیط زیست کشور در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شکایت علیه وی گفت: رئیس سازمان جنگل‌ها در اقدام پسندیده‌ای دستور استرداد شکایت داد اما تا این لحظه هیچ اقدام حقوقی در این زمینه انجام نگرفته است و اگر این اتفاق نیافتد حتما به دادگاه می‌روم.
بررسی استفاده مازوت در نیروگاه شازند؛

باز هم مازوت به نیروگاه آمد

چند سالی است که نیرگاه تولید برق شازند در فصل پاییز و زمستان به مصرف مازوت روی می اورد که در هفته اخیر بازهم شاهد این اتفاق بودیم

معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: در خصوص استفاده نیروگاه شازند از سوخت مازوت به صورت جدی به وزارت نفت و نیرو تذکر داده‌ایم و این موضوع باعث ایجاد آلودگی گسترده در این منطقه شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: بازپس‌گیری یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۹۴ متر مربع از اراضی بستر و حریم تالاب پریشان مربوط به سال ۹۲ بوده که پس از هفت سال پیگیری سرانجام به نتیجه رسید.
با دستور رئیس سازمان جنگل‌ها انجام گرفت؛

استرداد شکایت از الهه موسوی خبرنگار محیط‌زیست

سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با انتشار بیانیه‌ای از استرداد شکایت از الهه موسوی، خبرنگار محیط‌زیست و منابع‌طبیعی استان گلستان با دستور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد.
مدیرکل محیط زیست مازندران خبر داد؛

افزایش چشم‌گیر جمعیت حیات‌وحش در مازندران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران از افزایش چشم‌گیر جمعیت حیات‌وحش در مناطق تحت مدیریت این سازمان در استان مازندران خبر داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از پلمب ۵ واحد آلاینده و صدور ۹۲ اخطاریه توقف به واحدهای صنعتی اسن استان خبر داد.
رئیس اداره حیات‌وحش خوزستان در گفت‌وگو با پرسون:

آمار تلفات جاده‌ای حیات‌وحش در خوزستان نگران‌کننده است

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: متاسفانه آمار تلفات جاده‌ای حیات‌وحش در استان خوزستان نگران‌کننده می‌باشد و اقدامات پیشگیرانه در این حوزه نیازمند همکاری بین دستگاهی است.
سازمان محیط زیست اعلام کرد:

۵ برنامه راهبردی برای کاهش آلودگی هوا

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ۵ برنامه راهبردی را برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور تشریح کرد.
گزارش پرسون از علل آلودگی هوای ماه‌های اخیر در تهران؛

چراغ سبز محیط زیست برای استفاده از مازوت/ پای تحریم‌ها به آلودگی هوا هم باز شد

به نظر می‌رسد اظهارات متولیان موضوع آلودگی هوا دچار تناقضاتی است که نشان از ناتوانی این مجموعه‌ها در کنترل وضعیت فعلی و دارد و بخشی از این ناتوانی فراتر از اختیارات قانونی این نهادها و وابسته به موضوع تحریم‌ها می‌باشد