محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

به باور بسیاری از کارشناسان غذا دادن به پرندگان وحشی در زمان‌های عادی و به ویژه در هنگام شیوع بیماری نه تنها سودی برای طبیعت ندارد بلکه می‌تواند عاملی برای گسترش بیماری باشد.
اقدام قابل تحسین منابع‌طبیعی ملارد در مقابله با بیابانزایی؛

کاشت درخت به جای مالچ پاشی

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد از عملیات بیابانزدایی ۱۲هزار و ۵۰۰هکتار و احیای مراتع در اراضی جنوب غرب پایتخت واقع در منطقه اخترآباد این شهرستان خبر داد.
روابط عمومی محیط زیست مازندران گفت:

قوهای مهاجر چشم انتظار غذا

روابط عمومی محیط زیست مازندران گفت: با فرا رسیدن فصل سرما، کمک به تغذیه قو‌های مهاجر تالاب سرخرود آغاز شد.
یادداشت// «مجتبی درودی»پژوهشگرتاریخ،فرهنگ و زبان های باستانی ایران، در یادداشتی که در اختیار رسانه پرسون قرار داد با تحسین فیلم مستندی با موضوع حفظ حیات وحش ایران و با تأکید ویژه بر روی یک گونه پرنده به نام «هوبره» به نقش این پرنده در ادبیات فارسی پرداخته است.
تا ظهر شنبه ادامه خواهد داشت

باد شدید و کولاک در تهران

طبق اعلام سازمان هواشناسی باد شدید و کولاک پدیده حاکم در شهر تهران تا ظهر روز شنبه خواهد بود.
پس از پیش‌بینی تندباد شدید توسط سازمان هواشناسی؛

مردم کرمان آماده طوفان شن می‌شوند

پس از پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان کرمان مبنی بر وقوع تند باد شدید در این استان به ویژه قسمت‌های شرقی کرمان، مردم این استان آماده طوفان شن می‌شوند.
مدیر حوزه‌های علمیه همدان:

تدوین سند جامع حفظ انفال امری ضروری است

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان گفت: مردم، دولت و روحانیون در مقابل حفظ محیط زیست و مقابله با بحران آب مسوول هستند و در این خصوص تدوین یک سند جامع برای حفظ انفال یک امر ضروری به نظر می‌رسد.
شهردار تهران گفت: با توجه به افزایش مصرف گاز خانگی در روزهای سرد سال احتمال تغییر شکل سوخت‌های مصرفی در صنایع حاشیه‌ای تهران وجود دارد و ما احتمال استفاده از مازوت را پیگیری می‌کنیم.
شهردار تهران پاسخ داد؛

علت آلوده بودن هوای تهران چیست

شهردار تهران گفت: با توجه به کاهش ۳۰ درصدی تردد، احتمال می رود شکل سوخت های صنایع حاشیه ای تهران و روی آوردن آنها به مصرف مازوت، آلایندگی در تهران را افزایش داده است.
در پی تکذیب مصرف مازوت در نیروگاه‌ها؛

شواهد بیشتری از احتمال مصرف مازوت در تهران منتشر شد

در پی جدال رسانه‌ای بین سازمان محیط زیست و شورای شهر تهران مبنی بر مصرف یا عدم مصرف مازوت در نیروگاه‌ها و صنایع استان تهران، شواهد بیشتری توسط نهادهای پایش آلودگی هوای تهران در خصوص احتمال مصرف مازوت منتشر شد.
توسط تلویزیون تعاملی تیوا و به صورت زنده پوشش داده خواهد شد:

بررسی دلایل اصلی آلودگی هوا همزمان با فصل سرما/ راه های برون رفت از این چالش

تلویزیون تعاملی تیوا این بار با پوشش زنده برنامه رادیو گفت و گو با موضوع فصل سرما و موضوع تکراریه آلودگی هوا قصد دارد مردم را در جریان اصلی دلایل و راهکارهای برون رفت از این مشکل قرار دهد.