رگبار باران و رعد و برق در نقاط مختلف کشور

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور مبنی رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک و همچنین روند افزایشی دمای هوا خبر داد.
تصویر رگبار باران و رعد و برق در نقاط مختلف کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (دوشنبه‌) در شمال آذربایجان غربی‌ و آذربایجان شرقی‌، ارتفاعات‌ البرز مرکزی همچنین‌ در جنوب‌ شرق‌ سیستان و بلوچستان و ارتفاعات‌ شمال و شرق‌ هرمزگان افزایش‌ ابر، رگبار باران، گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید به ویژه در ساعات‌ بعدازظهر رخ‌ می‌دهد.

سه‌شنبه‌ گستره ابرناکی‌ در مناطق‌ ذکرشده در شمال غرب‌ و جنوب‌ شرق‌ افزایش‌ یافته‌ و رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید در این‌ مناطق‌ انتظار می‌رود. در سواحل‌ دریای خزر و اردبیل‌ نیز رگبار پراکنده و کاهش‌ نسبی‌ دما پیش‌بینی‌ می‌شود.

چهارشنبه‌ در شمال آذربایجان غربی‌ و آذربایجان شرقی‌ رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد در نیمه‌ جنوبی‌ سیستان و بلوچستان، شمال و شرق‌ هرمزگان و جنوب‌ شرق‌ فارس‌ نیز رگبار و رعد و برق‌ رخ‌ می‌دهد.

طی‌ ۳ روز اخیر در مناطقی‌ از شرق‌ کشور و جنوب‌ استان‌های خراسان رضوی، سمنان، تهران و البرز و استان‌های اصفهان، قم‌ و مرکزی وزش‌ باد و خیزش‌ گرد و خاک‌ سبب‌ کاهش‌ کیفیت‌ هوا می‌شود. ساعات‌ بعدازظهر در مناطقی‌ از غرب‌ کشور نیز وزش‌ باد و نفوذ گرد و غبار از مرزهای کشور عراق‌ دور از انتظار نیست‌.

پنجشنبه‌ فقط‌ در جنوب‌ سیستان و بلوچستان، ارتفاعات‌ جنوب‌ کرمان و شمال هرمزگان بارش‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

جمعه‌ و شنبه‌ در غالب‌ مناطق‌ کشور جوی پایدار همراه با روند افزایش‌ نسبی‌ دما مستقر می‌شود و وزش‌ باد در شرق‌ و جنوب‌ شرق‌ کشور همچنین‌ در جنوب‌ خوزستان افزایش‌ می‌یابد.

دریای خزر نیز از اواخر دوشنبه‌ و سه‌شنبه‌ مواج‌ است. شرق‌ دریای عمان نیز در ۵ روز آینده مواج‌ است.

504464