رگبار باران و رعد و برق در ۱۰ استان/ ۵ روز گرد و خاکی در این منطقه

سازمان هواشناسی از افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و مواج بودن دریاها در شمال و جنوب کشور خبر داد.
تصویر رگبار باران و رعد و برق در ۱۰ استان/ ۵ روز گرد و خاکی در این منطقه

به گزارش سایت خبری پرسون، رعد و برق طی‌ ۳ روز آینده در برخی‌ مناطق‌ شمال استان‌های آذربایجان غربی‌ و آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌ و ارتفاعات‌ البرز مرکزی و شرقی‌ افزایش‌ ابر و رگبار و رعد و برق‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

چهارشنبه‌، علاوه بر این‌ نواحی‌، در خراسان شمالی‌ و شمال خراسان رضوی و پنجشنبه‌ در بخش‌هایی‌ از ارتفاعات‌ شمال شرق‌ سمنان، خراسان شمالی‌ و شمال خراسان رضوی افزایش‌ ابر، رگبار پراکنده گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد انتظار می‌رود.

همچنین‌، طی‌ ۵ روز آینده به‌ ویژه در ساعات‌ بعد از ظهر و اوایل‌ شب‌ در جنوب‌ سیستان و بلوچستان، ارتفاعات‌ جنوب‌ کرمان، شمال شرق‌ هرمزگان و جنوب‌ شرق‌ فارس‌ رشد ابرهای همرفتی‌ گاهی‌ رگبار و رعد و برق‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

طی‌ ۵ روز آینده در شمال شرق‌، شرق‌ (به ویژه در منطقه‌ زابل‌)، جنوب‌ شرق‌، بخش‌هایی‌ از مرکز و دامنه‌های جنوبی‌ البرز افزایش‌ سرعت‌ وزش‌ باد و در مناطق‌ مستعد خیزش‌ گرد و خاک‌، کاهش‌ دید و کیفیت‌ هوا پیش‌بینی‌ می‌شود.

همچنین‌، این‌ شرایط‌ طی‌ ۳ روز آینده برای نوار غربی‌ کشور انتظار می‌رود.

از امروز تا پنجشنبه‌ دریای عمان و تنگه‌ هرمز و در روزهای سه‌شنبه‌ و چهارشنبه‌ نیمه‌ شرقی‌ خلیج‌ فارس‌ و دریای خزر مواج‌ و متلاطم‌ خواهند بود.

504305