زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

مهمترین اخبار

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور ضمن اشاره به همکاری با ۱۵ کشور در موضوع زنان و مبارزه با فساد گفت: بانوان عراقی نیز در این موضوع و در دفاع از زنان غزه با ما همکاری می‌کنند.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با بیان اینکه رییس جمهور ذکر کرده بودند، زنان مستقیم نمی توانند وارد کار اجرایی شوند اما باید قوای اجرایی و دستگاه ها به عنوان قرارگاه عملیاتی آنان، برنامه های زنان را اجرا کنند، گفت: بنا به نظر ایشان معاونت زنان به عنوان ستاد فرماندهی و برنامه ریزی برای زنان و خانواده باید برنامه داشته باشد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه حفظ فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی که در دل آن بسیاری از ارزش‌ها، اخلاق مداری و تقدس خانواده وجود دارد باید به صورت جدی پشتیبانی شود اظهار کرد: در کنار ارتقاء این فرهنگ، باید نقص‌ها و آسیب‌ها مورد اصلاح و درمان قرار گیرد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در تنظیم برنامه هفتم برای ۵ ساله آینده با افتخار مخاطب را خانواده و زمان اعلام کردم. بر این باورم که زنان ما در عرصه‌های مدیریتی، هیچ فرقی با مردان ما ندارند و نباید در آن جا ناعدالتی و تبعیض و همچنین محدودیت وجود داشته باشد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از رونمایی سند ملی مشاوره خانواده خبر داد و گفت: این سند طی ارزیابی و بررسی پیش‌نویس سند ملی مشاوره خانواده جلسات متعدد با متخصصین حوزه مشاوره و روان‌شناسی خانواده شکل گرفته است.
چهارمین دوره نمایشگاه‌های پوشاک ایرانی اسلامی هدی که در این دوره با محوریت دختران برگزار می‌شود، از ۳۰ خردادماه به مدت ۱۰ روز از ساعت ۱۴ تا ۲۳ در مصلی تهران میزبان خانواده‌های ایرانی خواهد بود.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح خانواده میزبان برای نگهداری موقت از کودکان و نوجوانان مراکز نگهداری تحت پوشش این سازمان گفت: این مجوز برای ورود کودکان تا ۱۸ سالگی به خانواده میزبان وجود دارد.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به تاکید ویژه شهید جمهور و وزیر بهداشت بر اجرای بهینه قانون جوانی جمعیت، گفت: وزارت بهداشت تاکنون ۲۲ جلسه قرارگاه جوانی جمعیت داشته که حاصل آن تا کنون ۳۰۰ تصمیم، ۲۰ دستورالعمل و همکاری و هماهنگی زیرمجموعه وزارت بهداشت برای اجرای این قانون بوده است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به توقف سیر نزولی کاهش جمعیت گفت: در حال حاضر می‌بینیم که بسیاری از خانواده‌های متمول، فرزند کمتری نسبت به خانواده‌هایی دارند که وضعیت مالی نامناسب‌تری دارند.
خانواده‌محور شدن نگهداری از کودکان بی‌سرپرست؛ تلاش دولت سیزدهم برای تغییر روش نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و تسریع در واگذاری آنها به خانواده‌ها به جای نگهداری در شیرخوارگاه‌ها بود که در نهایت پس از حدود یک سال با اصلاح قوانین مربوطه و اجرای آن، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را راهی آغوش خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی به صورت دائم و یا مهمان کرد.
معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن اشاره به آغاز به کار کارگروه تخصصی تدوین سازوکار اجرایی شغل منعطف بانوان گفت: یکی از چالش‌های پر بسامد فکری و دغدغه‌های بانوان که معاونت با آن روبروست، تعارض کار منزل و خارج از خانه و لزوم برقراری تعادل بین این دو مسئولیت است لذا تشکیل این کارگروه در برنامه هفتم و در ستاد ملی زن و خانواده مصوب شد.
مشروعیت بخشی اجتماعی به تجرد، فرعی شدن مساله ازدواج در اذهان عمومی جامعه، هراس ناشی از تجربه ناموفق دیگران، آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی مانند اعتیاد، بی بند و باری، همسرآزاری، طلاق، روابط سرد همسران، دخالت اطرافیان و مانند آن، موجب سلب اعتماد جوانان از ازدواج گردیده و
یک دلال اهدای تخمک می‌گوید: به‌ازای هر بار برداشت تخمک، به اهداکننده ۱۷ تا ۲۰ میلیون هزینه پرداخت می‌شود! در عین حال وزارت بهداشت اعلام کرد: فعلاً اهدای تخمک در مراکز جدید ناباروری ممنوع شده است تا چالش‌های حقوقی آن رفع شود.
اسباب بازی جایگاه ویژه ای در زندگی هر کودکی دارد و اغلب با رنگ های زنده و طرح های بازیگوش خود شادی و هیجان را به ارمغان می آورند. با این حال، اهمیت آنها بسیار فراتر از سرگرمی صرف است. اسباب‌ بازی‌ها نقش اساسی در رشد کودکان دارند و رشد عاطفی، شناختی، اجتماعی و فیزیکی آن‌ها را شکل می‌دهند.