دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

دفتر سخنگوی دولت در پاسخ به ادعای سخنگوی ستاد پزشکیان اعلام کرد: سخنگوی دولت جزو مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات قلمداد نمی‌شود و در اعلام موضع اخیر خود نیز از تریبون یا امکانات رسمی و دولتی و در ساعات اداری استفاده یا اقدام نکرده است.

مخبر در تشریح جلسه با رهبر انقلاب گفت: جلسه دولت که تمام شد دفتر ما را صدا کرد که خدمت رهبر انقلاب برسیم. ابهت، وقار و اطمینانی که در چهره باوقار ایشان بود حالی به من دست داد، گفتم خداروشکر یک نعمت بزرگی مثل رهبر انقلاب بالای سرمان است.
سرپرست ریاست جمهوری ضمن قدردانی از حضور آگاهانه و با بصیرت مردم در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری و نیز همه دست‌اندرکاران برگزاری موفق این رویداد گفت: مردم همواره به مسئولیت‌های خود در رابطه با نظام جمهوری اسلامی ایران به بهترین و شایسته‌ترین نحو عمل کرده‌اند.

سید رسول موسوی، مقام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی به شرکت حداکثری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم دعوت کرد.

دیدگاهی در ایران امروز به صورت واقعی یا در سایه در بخش‌هایی از جامعه قدرت را در دست گرفته است که مسوول به قهقرا بردن ایران است. دیدگاهی که قدرت گرفتن آن از دهه 1380 آغاز شد و هر روزه با نفوذ هر چه بیشتر در لایه های قدرت توانست بر تصمیم گیری های حکومتی در زمینه های مختلف اثر بگذارد
سرپرست ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای با قدردانی از حضور مردم در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری تصریح کرد: بی‌شک تداوم این مشارکت و حضور آگاهانه ملت در دور دوم رویداد ملی انتخابات، موجب یاس بیشتر بدخواهان کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تقویت توان و امید دوستداران آرمان‌های بلند نظام اسلامی در سراسر جهان خواهد شد.

مردم کار بزرگ و تاریخ‌ساز را انجام دادند و حجت را بر مسئولان تمام کردند. از سختی ها و سوءمدیریتها، از برخی آزردگی‌ها و تعصبات و خامی‌ها گذشته اند و در شرایط دشوار منطقه و جهان، انتظار دارند ایرانی امن و ثروتمند و سربلند داشته باشند که مردمانی بزرگ و آسوده، در رفاه و عزت به پیش می روند.
سخنگوی شورای نگهبان درباره گزارش‌های مربوط به تخلفات انتخاباتی، گفت: بنده همین دقایق قبل از همکاران خود در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات پرسیدم و موارد جزئی از صبح تا الان به همکاران ما گزارش شده و موضوعات را تا حصول نتیجه پیگیری کردند، اما موضوع خاصی وجود نداشته و موارد جزئی که گزارش شده پیگیری شده و نکته خاصی که از آن نگرانی داشته باشیم وجود ندارد.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی پیرامون موضوعات مورد علاقه دو کشور و آخرین تحولات مربوط به فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها رایزنی و تبادل نظر کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه(۸ تیر) از گفت‌وگوی تلفنی خود با علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

فرماندار مشهد مقدس گفت: مشارکت مشتاقانه مردم از انتخابات همچنان ادامه دارد و تا این لحظه میزان مشارکت کنندگان به نسبت انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ با ۲۰ درصد افزایش مواجه بوده است.