دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری رسانه ملی در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام برنامه های خود برای تبلیغات نامزدها اعلام کرد که مناظرات تلویزیونی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پابرجاست.
اعلایی، استاندار قزوین گفت: شهید امیر عبدالهیان دیپلماسی منطقه را متحول کرد و نه تنها ایران بلکه اقتدار کشورهای طرفدار حق را احیا کرد ولی هیچ گاه از خود دم نزد.
آزموده‌ها را آزمودن خطاست. قطعا تلاش و خدمت و شب از روز نشناختن، شرط لازم برای مدیران اجرایی است؛ لیک برنامه و استراتژی حرکت و دانش و بینش در جهت صلاح مُلک و ملت، شرط کافی آن است.
وحیدی گفت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همچون انتخابات مجلس در کمال امنیت و سلامت و رقابت خوب و مشارکت گسترده همه مردم عزیز انجام خواهد شد.
سخنگوی شورای نگهبان در آستانه آغاز ثبت‌نام نامزدهای چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متن کامل مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای نگهبان درباره «تعریف، معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبّر بودن نامزدهای ریاست جمهوری» را منتشر کرد.

در گزارش مرکز ارتباطات ستادکل نیرو‌های مسلح دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه آمده است: با توجه به نمونه برداری و آزمایشات صورت گرفته از بقایا و قطعات بالگرد و نحوه پراکندگی آن‌ها و فواصل اجزاء جدا شده از بدنه اصلی، وقوع انفجار ناشی از خرابکاری در جریان پرواز و لحظات قبل از برخورد به دامنه ارتفاعات منتفی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست بررسی وضعیت بهداشت در اراضی اشغالی فلسطین با بیان این که سیستم بهداشتی در فلسطین اشغالی زیر آتش است، گفت: جنایات رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده ماهیت مطلقاً رها شده این رژیم جعلی در ارتکاب جنایات است.
سرپرست ریاست جمهوری گفت: یکی از مسئولیت‌های جدی همه اعضای دولت پیگیری مسئولانه و مستمر اجرای قراردادها، توافق‌ها و تفاهم‌نامه‌های خارجی منعقد شده در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی است.
انتخابات هشتم تیرماه آینده با نام و خصوصیات «آیت‌الله شهید رئیسی» گره خورده است و طبیعتاً از این خصوصیات تأثیر می‌پذیرد. این قلم با توجه به این موضوع، به سه خصوصیت از میان چندین خصوصیت برجسته ایشان - که برای امروز ما جنبه کاربردی دارد - اشاره می‌کند؛ قانون‌مداری، اخلاق‌مداری و پاس جایگاه.
جلسه سران قوا به میزبانی سرپرست ریاست جمهوری و با حضور رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس شورای اسلامی، قائم مقام شورای نگهبان، معاون حقوقی رئیس جمهور، وزیر کشور و رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد.