زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

اگر قرار باشد یک درس از صادق بوقی گرفته شود، همین است که آقا‌جان! مردم را رها کنید، از پشت سر مردم، امنیت را برقرار کنید و نه از روبه‌روی آنان.
رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر بوشهر گفت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در تمامی عرصه‌ها حضوری فعال دارند و برای داشتن یک خانواده خوب، جامعه آرام و شهر مطلوب باید زیر ساختهای ورزش و تفریحات اختصاصی بانوان فراهم شود.
مجله اقتصادی «فوربس» برای دومین سال متوالی اورزولا فن‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا را به عنوان قدرتمندترین زن جهان معرفی کرد.
در عرف جامعه ما مهریه مالی است که زن در زمان طلاق و با پایان یافتن زندگی‌اش می‌تواند تقاضا کند، اما دید دین و قانون کشور ما به این حق زن در ازدواج به گونه‌ای است که در طول زندگی مشترک، هر زمان که بخواهد می‌تواند آن را مطالبه کند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

کاهش ۲ درصدی بیکاری بانوان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از کاهش ۲ درصدی بیکاری بانوان خبر داد و گفت: با کاهش زمان دریافت مجوز کسب و کار به سه تا ۵ روز و استقبال بانوان از دریافت این مجوزها، بیکاری بانوان از ۱۷ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است.
تراژدی مادران شاغل تمامی ندارد. در روزهایی که تلویزیون یا رادیو اعلام می کند به علت آلودگی هوا مدارس تعطیل است، غمی به دلشان می نشیند که چه باید بکنند و فردا فرزند خود را نزد کدام دوست و آشنا بگذارند
تلاش‌های «انتخاب» برای گفت‌وگو با نمایندگان مجلس در مورد چگونگی سازماندهی به فعالیت‌های حجاب‌بانان و صدور مجوز برای آنان و همچنین تناقض‌ صحبت‌های وزیر در این خصوص، به نتیجه‌ای نرسید و تمام نمایندگانی که انتخاب با آنان تماس گرفت یا از حضور حجاب‌بان‌ها در مترو و دیگر اماکن اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند یا پرداختن به این مسائل را حاشیه‌سازی می‌دانستند و می‌گفتند که تمایلی به صحبت در این خصوص ندارند.
شبکه حمل و نقل عمومی هیچ فرقی با کف خیابان ندارد. حال اگر ما در سراسر تهران و ایران، براساس قانونی مشخص در خیابان‌ها، کوچه‌ها، پیاده‌روها و ساختمان‌ها از حجاب‌بان و تذکر‌دهنده رسمی امر به معروف استفاده می‌کنیم، در متروی تهران هم از آن استفاده شود. ولی حال چگونه است که شبکه متروی تهران تافته جدا بافته از همه مکان‌ها شده است.
مساله تعرض و آزار و اذیت جنسی در وهله اول از نگاه قضایی صرفا یک ادعا است. البته تمام شکایت‌ها در وهله اول فقط یک ادعا هستند. پس ادعای آزار و اذیت جنسی مانند هر ادعای دیگری اثبات آن نیازمند دلایلی است. موضوع تعرض جنسی اگر ثابت شود، جزو جرایم حدی تلقی می‌شود. اثبات آن هم راه‌های گوناگونی دارد.

معاون امور زنان رئیس جمهور خبر داد:

رونمایی از «سند خانواده» در آینده نزدیک

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، از تدوین سند خانواده خبر داد و اعلام کرد که این سند در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود.
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سرپرست شرکت مترو گفت: ما چیزی به نام حجاب‌بان در مترو نداریم. آن چیزی که شما به آن اشاره می‌کنید کارکنان یگان حفاظت مترو هستند.
واکنش دبیر ستاد امر به معروف به حضور حجاب‌بان ها:

مگر کار خیر مجوز می‌خواهد؟/ اگر این کار فرهنگی نیست، پس چه کاری فرهنگی است؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به حوادث و حواشی پیش آمده برای آمران به معروف و ناهیان از منکر واکنش نشان داد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر دستور الهی، قرآنی، شرعی و قانونی است. وقتی این‌گونه است، صحبت درباره مجوز داشتن یا نداشتن چه معنایی دارد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد:

آخرین خبر ها از فرایند طراحی و تولید سامانه لیست هوشمند حق‌بیمه

پروژه فهرست (لیست) هوشمند حق بیمه، با هدف متمرکزسازی کلیه مراحل ارسال و پرداخت لیست حق بیمه کارگاه‌ها، تسهیل در فرآیند پرداخت حق بیمه و جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهی‌های بیمه‌ای کارفرمایان با فراهم شدن امکان ارائه بازخوردهای نظارتی و کنترلی به کارفرما در زمان آماده‌سازی و تکمیل لیست حق بیمه، طراحی و اجرا شده است.
دوران بارداری از مهمترین دوره‌های زندگی مادران به شمار می‌آید که در کنار دشواری‌های جسمی خود، از نظر روحی نیز تاثیرات قابل توجهی بر مادران باردار باقی می‌گذارد. در این دوران نقش حمایتی همسران از اهمیت بسزایی برخوردار است و علاوه بر تامین سلامت روانی مادر به تحکیم روابط زوجین کمک می‌کند.
هادیان مردم عاشقان آنان هستند. نه آنکه مردم از آنان بترسند. شاید ترس با نظم جور در بیاید ولی با هدایت جور نمی‌شود، مشروط بر اینکه ترس هم مشمول تعداد اندکی از رفتارها شود و بیشتر گزاره‌های نظم اجتماعی را مردم پذیرفته و درونی کرده باشند. اگر خواسته شود که نظم را فقط با زور و قدرت برقرار کنند چنین نظمی به ‌شدت پرهزینه و ناپایدار و شکننده خواهد بود.