رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

جزئیاتی از ۴ خدمت جدید «غیرحضوری» تامین اجتماعی تشریح شد؛

از انعقاد غیرحضوری «قرارداد بیمه مشاغل آزاد» تا «نحوه درخواست کمیسیون پزشکی»


در راستای ایجاد سازمان تامین اجتماعی دیجیتال و بر اساس طرح ۳۰۷۰ که از نوزدهم آبان ماه کلید خورده قرار است تا بهمن ماه، دوشنبه هرهفته تعدادی از خدمات پرمراجعه این سازمان، بدون نیاز به مراجعه حضوری در دسترس قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: با گذشت بیش از ۶ سال از مطالبات ۱۲۳ میلیون دلاری طلب شرکت پتروشیمی جم نه تنها پرداخت نشده است، بلکه پتروشیمی جم نیز اقدام حقوقی و قضایی علیه طرف تجاری و ضامن در خصوص تعیین تکلیف بدهی‌ها انجام نداده است.
معاون صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد؛

پرداخت نوبت اول وام ۱۰میلیون تومانی بازنشستگان تا عصر امروز

معاون توسعه منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: نوبت نخست وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق که مشمول این وام شده بودند تا عصر امروز (چهارشنبه) پرداخت می شود.

افزایش سرسام آور قیمت مسکن، لوازم خانگی و ... مشکلی مضاعف بر سر راه ازدواج جوانان شده است، مشکلی که به اعتقاد برخی مسئولان، افزایش رقم وام ازدواج می تواند تا حدی مرهمی بر این درد باشد؛ حال آنکه عده ای دیگر معتقدند افزایش وام به ۱۰، ۵۰، ۸۰ و حتی ۱۰۰ میلیون تومان نه تنها منجر به تشویق امر ازدواج نمی شود بلکه تبعاتی دیگر نظیر بدهکاری جوانان به بانکها را نیز می تواند به همراه داشته است.

مدیرکل امور مستمری بگیران تأمین اجتماعی:

حداقل حقوق بازنشستگان ۲.۸ میلیون تومان است

مدیرکل امور مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی گفت: متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مرداد ۹۹ اجرایی شده و حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آیین‌نامه اجرایی بند (ح) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه، موضوع بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با هدف حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر و معاش آنها در جلسه هیات دولت به ریاست معاون اول رییس جمهوری به تصویب رسید.
معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری:

حقوق آذرماه بازنشستگان پرداخت می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت حقوق آذرماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق تا آخر امشب (یکشنبه ۳۰ آذرماه) خبر داد.
رئیس جمهور گفت: کرونا مشکلات زیادی را به ویژه در کلانشهرها به وجود آورده است و مترو به هوای پاک کمک می کند و برای دولت بسیار مهم است.
جشنواره «شب یلدا» در فروشگاه‌های رفاه؛

یک فرصت خاص برای یک خرید ویژه

جشنواره شب یلدا و حراجستون در فروشگاه‌های رفاه سراسر کشور به مناسبت فرارسیدن شب یلدا برگزار می‌شود.