رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

گزارش پرسون از مدیران بی تفاوت در کردستان؛

مرغ در کردستان دوباره «پر» درآورد/ مدیران منفعل و بازار ملتهب

بازهم افزایش قیمت مرغ در استان کردستان نارضایتی جامعه را به دنبال داشت و هرازچندگاهی نوسان بازار این قلم از کالا در بازار سنندج باعث ایجاد موج های منفی می گردد.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه گفت: زمان واریز سود سهام عدالت سال۹۸ بستگی به فعالیت شرکت‌ها دارد، در صورت انجام اقدامات لازم از سوی شرکت‌های مربوطه، سود سهامداران را تا پایان سال پرداخت می‌کنیم.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد ۴۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی در سراسر کشور خبر داد و گفت: بخشی از کارهای حوزه اشتغال این نهاد از طریق مراکز نیکوکاری کارآفرینی انجام خواهد شد.
به مناسبت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور رفاه حال بازنشستگان محترم، سامانه الکترونیکی خدمات صندوق بازنشستگی فولاد با چهار زیر سامانه ارائه خدمات غیر حضوری مورد نیاز بازنشستگان در جلسه ای با حضور دکتر مسرور مدیرعامل صندوق راه اندازی گردید.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت خبر داد و تاکیدکرد که بر اساس این مصوبه افرادی که قبل از سال ۹۷ در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شده‌اند بدون تشریفات اداری در قالب رسمی و پیمانی استخدام خواهند شد.

با وجود همه اقدامات انجام‌شده، به‌جز در مرکز استان سیستان و بلوچستان، هنوز بخش‌هایی از گستره این استان پهناور دهه‌ها و کیلومترها با مناطق دیگر کشور فاصله دارد. واقعیتی که می‌توان آن را در قالب «خطای بدفهمی مسئله» و «خطای سیاست‌گذاری» در سیستان‌و‌بلوچستان بهتر توضیح داد.
ارائه کارت ملی برای خرید بلیت مترو الزامی شده و با این قانون جدید امکان سفربا مترو برای اتباع خارجی از بین رفته است، رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران این تصمیم را براساس دستورالعمل های ستادملی کرونا عنوان می کند و می گوید: وقتی در تصمیم گیری ها تمام جوانب را در نظر نمی گیرند، این مشکلات ایجاد می شود.
براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها یکصد و بیستمین مرحله یارانه نقدی مربوط به بهمن ماه سال جاری، ساعت ۲۴ امروز (دوشنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
«پرسون» از مشکلات بانکی اتباع افغان می گوید؛

چرا قبل از مسدود کردن، به درستی اطلاع رسانی نمی کنید؟!

عابر بانک مهاجران افغان، روز پنج شنبه هفته گذشته (9 بهمن ماه) برای چندمین بار متوالی طی سالجاری مسدود شد و پس از تجمع اتباع افغان مقابل برخی بانک های تهران و مشهد، بانک مرکزی از اعطای مهلت یک ماهه به دارندگان حساب های فاقد کد شهاب (شناسه هویت الکترونیکی) خبر داد.
مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن و وام فرزند سوم بررسی شد؛

توجیه عجیب بانک ها قبل از تصویب وام های ناچیز!/ رفع تکلیف دولت و سرگردانی مردم

«وام ودیعه مسکن»؛ درحالی که فقط 23 درصد ثبت نام کنندگان تسهیلات ودیعه مسکن، موفق به دریافت این وام شدند؛ دولت تصمیم دارد که سال آینده، تسهیلات ودیعه دیگری را به مستأجران صاحب سه فرزند پرداخت کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی هفته گذشته و در جلسه ای که با مدیران و کارکنان مرکز پژوهش های مجلس داشت، با انتقاد شدید از افزایش قیمت ها و نیز گلایه از توزیع نادرست ارز دولتی میان تولید کنندگان از مدیریت نامطلوب در فضای اقتصادی کشور گلایه کرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس طی نامه‌ ای به وزیر کار تاکید کرد که در اسرع وقت دو میلیون یورو (قرارداد ویلمتوس) به نرخ روز توسط وزارت ورزش و جوانان پرداخت شود و پیگیری‌های لازم در این خصوص با قید فوریت انجام پذیرد.
در روزهایی که تشدید مشکلات اقتصادی بسیاری از شهروندان ایرانی را با هزاران مشکل بزرگ و کوچک درگیر کرده است، بیش از 60 سلبریتی در حال تبلیغ برای شرکت داماک به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذاری در بخش مسکن دبی هستند تا ایرانیان را ترغیب به خرید خانه در خارج از ایران کنند؛ اتفاقی عجیب ولی واقعی که به مدد تبلیغ اخیر یک هنرپیشه دوباره بر سر زبان ها افتاد.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی:

به هر شخص فقط یک ‌بار "وام ازدواج " تعلق میگیرد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ گفت: به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی ناشی از این افزایش، به هر شخص در دوران زندگی فقط یک‌بار وام ازدواج داده خواهد شد.
محسن هاشمی خبر داد:

زیست شبانه در تهران تصویب شد

رئیس شورای شهر تهران گفت: موضوع تهران بیدار و زیست شبانه سبب می‌شود که شهروندانی که دیر می‌خوابند و به موضوع فرهنگی علاقه‌مند هستند بتواند شب هنگام زمانی را با خانواده خود به این موضوع اختصاص دهند.