رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

سازمان بازنشستگی کشوری اعلام کرد؛

آغاز مرحله سوم خرید از رفاه بازنشستگان

در مرحله سوم، همچون دو مرحله قبلی، مبلغ ۱۲ میلیون ریال در کارت حقوق بازنشستگان عزیز شارژ می‌شود که با استفاده از آن می‌توانند تا پایان آبان‌ماه، کالاهای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های رفاه تأمین کنند.
حاجی دلیگانی در نقد صریح عنوان کرد:

رفتار تبیض آمیز دولت برابر بازنشستگان کشور

عضو هیات رییسه مجلس، با انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از آن به عنوان اقدامی ناعادلانه در جهت افزایش حقوق این قشر یاد کرد.
رئیس قوه قضائیه گفت: برخورد با تصرفات حکومتی را از خود شروع کردیم. اگر نتوانیم بخش هایی که به نحوی با ادارات و سازمان ها در ارتباط هستند را به رعایت قوانین موظف کنیم، از مردم باید چه انتظاری داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه متأسفانه دولت به تعهدات خود در قبال ناوگان حمل‌ و نقل عمومی پایتخت از جمله پرداخت سهم یک سومی خود از مبلغ تمام شده کرایه اتوبوس‌ها عمل نمی‌کند، گفت: اگر دولت کماکان سهم خود را پرداخت نکرده و به مدیریت شهری کمک نکند، مطمئناً ناوگان اتوبوسرانی پایتخت دچار فروپاشی می‌شود.
عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان:

برنامه‌ای برای تمدید بیمه تکمیلی بازنشستگان نداریم

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: اگر دولت بخشی از حق بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی را پرداخت نکند، دیگر آنها را بیمه تکمیلی نمی‌کنیم.

سرپرست انجمن ورزش در طبیعت اعلام کرد: طبق گزارشات واصله در پایان پویش ۴۰ روزه نذر ورزشی بیش از ۶۰۰ کیلومتر توسط ورزشکاران و طبیعت دوستان از ماسکهای پزشکی و زبالهای پلاستیکی  پاک ورزی گردید.
استانداری تهران طی ابلاغیه‌ای به فرمانداری‌های سطح استان از اعمال محدودیت‌های مجدد کرونایی، خبر داد.

مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری؛

جزئیات همسان‌سازی حقوق/ کف حقوق بازنشستگان کشوری چقدر است؟

مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در تکمیل اجرای طرح همسان‌سازی، افزایش حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلین هم‌گروه افزایش حقوق در نظر گرفته شد.

رئیس مجلس با بیان اینکه حق نداریم استان‌های محروم را به دلیل دور بودن و به چشم نیامدن فراموش کنیم گفت: برنامه هفتم توسعه را با توجه به نیازهای محلی خواهیم نوشت و نیازهای ملی را هم درنظر خواهیم داشت.
پانزدهم اکتبر یا ۲۳ مهر به عنوان روز جهانی نابینایان یا قانون عصای سفید نام گذاری شده است. (در سال‌های کبیسه ۱۵ اکتبر مقارن با ۲۴ مهر است).
رییس فراکسیون سلامت و سالمندان مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه فراکسیون خبر داد و گفت: آیین‌نامه اجرایی سند ملی سالمندان به زودی به دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور ابلاغ می‌شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه مردم با یارانه ۴۵ تومانی نمیتوانند زندگی کنند معتقد است با توجه به موج گرانی و کاهش قدرت خرید مردم یکی از ضرورت‌های کشور تدوین طرح‌هایی در راستای تامین کالاهای اساسی موردنیاز خانوار است.
شانه‌ساز با اشاره به فرآیند سخت واردات دارو به داخل کشور خبر داد؛

توزیع واکسن آنفولانزای ایرانی از 1400/ واردات دارو در نهایت شیطنت دشمن انجام می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دارو و تجهیزات پزشکی خارجی در نهایت سختی و با کارشکنی‌های دشمن وارد کشور می‌شود، گفت : از سال آینده واکسن آنفلوآنزای ایرانی در بازار توزیع می‌شود تا دیگر بیماران نگران واردات واکسن نباشند.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: منابع مختلفی همچون فروش اوراق، درآمدهای حاصل از فروش نفت،اخذ مالیات و منابع حاصل از جلوگیری از فرارهای مالیاتی برای تامین اعتبار طرح حمایت معیشتی از مردم پیشنهاد شده است.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با بیان اینکه مسئولان حوزه شهری نباید بعد از گذشت ۳ سال از تصدی شورای شهر و شهرداری در بیان مشکلات حمل و نقل عمومی در موضع مطالبه‌گر قرار گیرند تاکیدکرد که شیوع کرونا نمی‌تواند دلیلی برای سلب مسئولیت مدیران شهری باشد.