رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

محتوای زیرنویس‌های شبکه خبر با رنگ قرمز طوری بود که اگر کسی از وقوع زلزله خبر نداشت و در طول 24 ساعت گذشته برای اولین‌بار تلویزیون را روشن کرده بود، احتمالا تصور می‌کرد زلزله 9 ریشتری آمده است.
بسیاری معتقدند که دولت به جای پشتیبانی از مردم در یک واقعه بزرگ مانند کرونا، دستهای خالی اش را نشان داد و از اول با واریز یک میلیون تومان وام که هر ماه قسط به قسطش را دریافت می کند، به همه فهماند که انتظارشان را بالا نبرده و خودشان کاری برای خود کنند. این در حالی است که بسیاری از آسیب شناسان معتقدند که دولت باید در چنین مواقعی به کمک مردمش آمده و آنها را تنها نگذارد.
امیرآبادی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق مطرح کرد:

اتمام حجت مجلس با دولت/ کالاهای اساسی در سال آینده نباید گران شود

عضو کمیسیون تلفیق و هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه پیش از این دولت مدعی بود اگر ارز ترجیحی حذف شود کالاهای اساسی گران خواهد شد، گفت: لذا مجلس در تعامل با دولت تصمیم گرفت فعلا این ارز حذف نشود اما در مقابل دولت هم باید به حرف خود یعنی اینکه کالاهای اساسی در ۱۴۰۰ گران نمی شود پایبند باشد و مجلس قطعا این مسئله را پیگیری خواهد کرد.
گزارش پرسون از مهاجرت و تاثیرات آن بر جامعه؛

از رویای غرب تا شب های در به دری

تبلیغات فریبنده مهاجرت به کشورهای پیشرفته دنیا، آنقدر دامنگیر شده است که دل خیلی ها را برده است. سخت و گران شدن هزینه های زندگی در ایران هم علتی شده است که فکر مهاجرت فقط در بین دانشگاهیان و طبقه مرفه جولان ندهد بلکه هر جا را نگاه کنیم، یکی می گوید« اگر فرصتش بود می رفتیم.»
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای تمام شهرستان‌های کشور تصویب شد افراد بالای ۶۵ سال به هر مرکز درمانی مراجعه کنند، رایگان درمان شوند.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران:

فقرا فقیرتر می شوند

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران افزایش جامعه هدف نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی را نشان‌دهنده گسترش فقر در جامعه دانست و گفت: کج‌کارکردی ساختارهای کلان و دستگاه‌های مختلف موجب سرریز فقرا به نهادهای حمایتی می‌شود.
نرخ فرزندآوری در سطح متوسط و ثروتمند جامعه بسیار پایین آمده است. هر چند که در سالهای اخیر به دلیل تحریم ها و مشکلات اقتصادی مختلف، بسیار سطح زندگی شان از متوسط به پایین، نزول کرده است.
گزارش پرسون از مدیران بی تفاوت در کردستان؛

مرغ در کردستان دوباره «پر» درآورد/ مدیران منفعل و بازار ملتهب

بازهم افزایش قیمت مرغ در استان کردستان نارضایتی جامعه را به دنبال داشت و هرازچندگاهی نوسان بازار این قلم از کالا در بازار سنندج باعث ایجاد موج های منفی می گردد.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه گفت: زمان واریز سود سهام عدالت سال۹۸ بستگی به فعالیت شرکت‌ها دارد، در صورت انجام اقدامات لازم از سوی شرکت‌های مربوطه، سود سهامداران را تا پایان سال پرداخت می‌کنیم.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد ۴۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی در سراسر کشور خبر داد و گفت: بخشی از کارهای حوزه اشتغال این نهاد از طریق مراکز نیکوکاری کارآفرینی انجام خواهد شد.
به مناسبت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور رفاه حال بازنشستگان محترم، سامانه الکترونیکی خدمات صندوق بازنشستگی فولاد با چهار زیر سامانه ارائه خدمات غیر حضوری مورد نیاز بازنشستگان در جلسه ای با حضور دکتر مسرور مدیرعامل صندوق راه اندازی گردید.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت خبر داد و تاکیدکرد که بر اساس این مصوبه افرادی که قبل از سال ۹۷ در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شده‌اند بدون تشریفات اداری در قالب رسمی و پیمانی استخدام خواهند شد.

با وجود همه اقدامات انجام‌شده، به‌جز در مرکز استان سیستان و بلوچستان، هنوز بخش‌هایی از گستره این استان پهناور دهه‌ها و کیلومترها با مناطق دیگر کشور فاصله دارد. واقعیتی که می‌توان آن را در قالب «خطای بدفهمی مسئله» و «خطای سیاست‌گذاری» در سیستان‌و‌بلوچستان بهتر توضیح داد.