بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

وزیر بهداشت از صدور مجوز مصرف واکسن ایرانی کرونا (کووایران برکت) خبر داد. نمکی ادامه داد: درباره واکسن تولید مشترک پاستور و کوبا نیز قرار شد پاستور مدارک را آماده کند و طی هفته آینده اقدام کنیم. بنابراین واکسن برکت به مجموعه واکسیناسیون ما می پیوندد و پاستور هفته آینده خواهد پیوست.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه مردم نگران دوز دوم واکسیناسیون کرونا نباشند، گفت: دوز دوم واکسن اسپوتنیک را توزیع کردیم. دوز دوم واکسن سینوفارم را هم از شنبه توزیع می‌کنیم. فاصله بین دریافت دو دوز واکسن برای سینوفارم تا هشت هفته و برای اسپوتنیک تا ۱۲ هفته ایرادی ندارد.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۸۷ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌ باختگان این بیماری در ایران به ۸۲ هزار و ۹۸ نفر رسید.
با وجود این‌که روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا واکسینه می‌شوند، همچنان سوالات زیادی در مورد عوارض جانبی پس از واکسیناسیون ذهن افراد را آزار می‌دهد.
انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ تا قبل از پایان ۱۴۰۰، وعده‌ای است که دو سه نفری از ۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده‌اند. اما، اینکه چقدر بتوان به این هدف دست یافت، مهم است.

مطالعات محققان آمریکایی نشان می‌دهد نوعی داروی دیابت معروف به Wegovy موجب کاهش وزن می‌شود.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۱۵ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌ باختگان این بیماری در ایران به ۸۱ هزار و ۹۱۱نفر رسید.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، گفت: روند کلی کرونا در کشور نزولی است.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۱۲۴ بیمار در شبانه روز گذشته

با فوت ۱۲۴ بیمار در شبانه روز گذشته مجموع جان باختگان کرونا در کشور به ۸۱ هزار و ۷۹۶ نفر رسید.
آمار روز پنج شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰، نشان می‌دهد که روند ابتلا به کرونا در کشور، دوباره صعودی شده و این می تواند زنگ خطر ورود به موج پنجم بیماری باشد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: بنابر آخرین آمار ۳ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند و خوشبختانه فوتی نداشتیم.
تحلیلی بر روند واکسیناسیون در «پرسون»؛

از اجتماعات «نه به واکسن» تا دغدغه «کی واکسن می زنم؟»

ایرانی ها هم همانند دیگر مردم دنیا، به شدت اخبار مربوط به واکسن کرونا را دنبال می کنند. حالا در این روزها که تب و تاب مناظره ها و محاسبات انتخاباتی رونق گرفته است کمی از کرونا و رعایت پروتکل ها هم فاصله گرفته اند اما در پس ذهن همه، فقط یک سوال است؛ «کی واکسن می زنیم؟»
رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:

دوز دوم واکسن سینوفارم را برکت بزنید

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر دوز اول واکسن کرونا را سینوفارم تزریق کرده‌اید، می‌توانید دوز دوم را واکسن ایرانی برکت بزنید.