بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از شناسایی یک بیمار مبتلا به کرونای هندی در شهرستان آبادان خبر داد.
قائم مقام واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مطرح کرد؛

رضایت 50 درصدی خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برای اهدا عضو

قائم مقام واحد فراهم آوری اعضای پیوندی گفت: در ابتدای کار حدود ۱۰ درصد خانواده های بیماران به اهدای عضو رضایت می دادند، اما اکنون این رقم به ۵۰ درصد رسیده است.
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، آمار کرونا را در آخرین روز ماه دوم از سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز فراتر از انتظار ما، ۱۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و برآورد دوبرابر شدن جمعیت سالمند کشور تا سال ۱۴۲۰، بسیار تکان دهنده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

۷۵ ساله‌ها ثبت نام کنند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون به نشانی salamat.gov.ir برای افراد ۷۵ سال به بالا یعنی متولدین ۱۳۲۵ و قبل از آن فعال شده است.
برای انتخابات پیش رو که در ۲۸ خرداد برگزار می‌شود به دلیل مصادف شدن با پاندمی کرونا و درگیری بخش زیادی از جامعه با آن، پروتکل‌های بهداشتی انتخابات را با همکاری وزارت بهداشت، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی تدوین کردیم و به ستاد ملی کرونا ارسال شد و با موافقت ریاست محترم جمهور مواجه شد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران گفت: این روزها تزریق واکسن کرونا برای سالمندان بالای ۷۵ سال در سراسر کشور آغاز شده و آگاهی از اینکه چه اقداماتی بعد از تزریق این واکسن انجام دهند حائز اهمیت است.
معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت از «واکسیناسیون تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در زیرمجموعه دو حوزه وزارت بهداشت و علوم تا اواخر شهریورماه» خبر داده است.
فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران:

واکسیناسیون خودرویی در نقاط مختلف تهران اجرا می‌شود

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، واکسیناسیون خودرویی را مدلی موفق خواند و گفت: دیروز در ۷۰ دقیقه ۵۰۰ نفر در خودروها با رعایت استاندارد بهداشتی در سرخه حصار واکسینه شدند. همه کسانی که واکسن را تزریق می‌کنند حرفه‌ای هستند و دقت فدای سرعت نخواهد شد.
چند کلمه به ظاهر ساده در تیتر بالا همه زندگی یک دستیار تخصصی پزشکی بالأخص گروه بالینی را بیان نمی کند؛ این دستیار، سالهاست در پشت سر خود مصائب زندگی اش را به دوش کشیده و حالا در نقطه ای ایستاده است که میان رفتن و ماندن، با چالش های فراوانی دست و پنجه نرم می کند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایام کرونا روزهای مظلومانه‌ای را سپری کردیم، گفت: همانطور که طاعون تکلیف جهان را متفاوت کرد، کرونا نیز به عنوان معیار و شاخصی بسیار تعیین کننده، قدرت مدیریت کشورها را در ایام کرونا و پسا کرونا نشان خواهد داد.