بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مسؤول نظارت بر واکسن کووایران با تأکید بر اینکه واکسن کووایران آماده بوده و اثر خوبی دارد، گفت:همه جای دنیا برای واکسن‌های خود مجوز اضطراری گرفته‌اند، اما کارهای وزارت بهداشت مقداری کند است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بر اساس شواهد علمی موجود، اصولا واکسن‌های کرونا هیچ خاصیت مغناطیسی در بدن ایجاد نمی‌کنند و باقیماندن اجسام روی بدن در مواردی که ادعا می‌شود به دلیل ایجاد خاصیت مغناطیسی توسط واکسن نیست.
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ضمن گلایه از عدم دعوت شهردار تهران در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون 31 هزار و 517 نفر در پایتخت به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس کارگروه ساخت واکسن کوو ایران برکت در گفتگو با پرسون:

واکسن کوو ایران برکت هم‌تراز واکسن‌های خوب دنیا است

از صفر تا صد کارهای تولید واکسن کوو ایران برکت را خودمان در ایران با تلاش جوانان باهوشی که سرمایه مملکت هستند، انجام داده‌ایم. این جوانان به صورت شبانه‌روزی در تمام آزمایشگاه‌ها و مراکز کار می‌کنند و با همت این جوانان و مدیران بسیار خوبی که در این پروژه داشتیم، توانستیم این واکسن را به عنوان اولین واکسن ساخت این تشکیلات در ایران برای سلامتی مردم ارائه دهیم.
در هفته‌ای که گذشت و درحالی که از چهارشنبه ممنوعیت‌های کرونایی سفر اعمال شده است، با وجود کاهش نسبی تردد وسایل نقلیه مختلف، خبری از پایین آمدن ترافیک و شلوغی محورهای مواصلاتی کشور نیست و به نظر می‌رسد این ممنوعیت‌ها آنطور که باید اجرایی نشده است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۶۰ هزار و ۷۵۱ نفر رسید.
هدایت هاشمی بعد از تزریق واکسن برکت گفت: «ایران، سابقه بسیار طولانی و درخشان در واکسن‌سازی دارد و چه در خاورمیانه و چه در آسیا در عرصه واکسن‌سازی جزو برترین‌هاست. با اینهمه فشار، تحریم و مشکلات اقتصادی، به نظرم تیم برکت خیلی خوب عمل کرده‌ است. به این تیم تحقیقاتی بزرگ که این واکسن کرونا را تولید کرده‌اند، می‌گویم: دمتون گرم و خداقوت.»

استاد دانشکده علوم پزشکی تربیت مدرس گفت: ۳۰ دقیقه تا چهار ساعت پس از تزریق واکسن کرونا اغلب عوارض ناخواسته ظاهر خواهد شد، بنابراین اشخاص پس از تزریق واکسن حداقل نیم‌ساعت مرکز درمانی تزریق واکسن را ترک نکنند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۵۵ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۸۰ هزار و ۸۱۳ نفر رسید.
در شرایطی که کشور از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد و به تازه‌گی آمارهای ابتلا و مرگ و میر ناشی از موج چهارم روند نزولی پیدا کرده است، ایرلاین‌ها درخواست کرده‌اند که محدودیت‌ ۶۰ درصدی برای پذیرش مسافر برای پروازهای داخلی برداشته شود که دور از منطق است.
رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مغناطیسی شدن بدن افراد پس از واکسیناسیون کذب است و واقعیت ندارد و این شایعات را به منظور واکسن هراسی در جامعه انتشار می‌دهند.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر از آمادگی این جمعیت برای واکسیناسیون سه میلیون مهاجر و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص در صورت تامین واکسن مورد نیاز خبر داد.
پرسون از افزایش صفحات قلابی روانشناسی می گوید؛

مقصر جولان روانشناس نماها در فضای مجازی کیست؟!

اگر زمانی به صفحاتی که به نام روانشناس و مشاور در اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام و...گذرتان افتاده باشد، با هزاران صفحه مواجه می شوید که به جای روانشناسی تخصصی، با کلی گویی و حرفهای انگیزشی با تکیه بر قدرت بیان و تبلیغات، قصد خالی کردن جیب مشتریان خود را دارند.
دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا، از برگزاری پانزدهمین جلسه این قرارگاه به ریاست وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی، در روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه جاری در محل وزارت کشور خبر داد.
دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: مواردی مانند مغناطیسی شدن بدن پس از تزریق واکسن کرونا که در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده، به هیچ عنوان مبنای علمی نداشته و ارتباطی به تزریق واکسن کرونا ندارد.