بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌و‌گو با پرسون:

ادعای جذب آهنربا بعد از تزریق واکسن کرونا باید بررسی شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند مغناطیسی و آهنربایی شدن بدن بعد از تزریق واکسن از نظر ذهنی و علمی نادرست است؛ اما افراد مدعی باید در جهت دفاع از سلامت جامعه به مراکز علمی و دانشگاهی مراجعه کنند تا صحت ادعای آنها تائید و یا رد شود.
معاون کل وزارت بهداشت با بیان این‌که ایران جزو معدود کشورهای سازنده واکسن کروناست، گفت: بسیاری از توییت‌هایی که ضد واکسن ایرانی کرونا زده می‌شود منشا آلبانی دارد و تولید و توزیع و حمایت از واکسن داخلی کرونا و واکسیناسیون، وظیفه ماست.
معاون بهداشت وزارت بهداشت به تشریح جزئیات روند واکسیناسیون در کشور پرداخت و گفت: با توجه به میزان تولید واکسن داخلی، اگر واکسن‌های داخلی تایید شود ما می‌توانیم تا دی ماه واکسیناسیون دُز اول کل گروه هدف را به پایان برسانیم.
چرا کرونا چنین عرصه را بازیافته است چرا این ویروس در کمین بزرگان ما نشسته است چرا جان‌های شیفته این کشور را اینچنین به کالسکه مرگ کرونا سوار می‌کنیم تا به گورستان ببرند.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: واکسن ایرانی فخرا در تراز واکسن‌های جهانی است و برتری‌هایی نیز نسبت به نمونه‌های خارجی خود دارد.
رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری تب کنگو در کشور شیوع نیافته و امسال فقط سه مورد ابتلا به این بیماری در کشور داریم.
«متخصصان تاکید می‌کنند دریافت دوز اول واکسن کرونا ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند. ۲ هفته پس از دوز دوم، فرد به ایمنی نسبی می‌رسد اما این ایمنی مانع از ابتلا به کرونا نمی‌شود. آنها می‌گویند تا وقتی ۷۰ درصد جمعیت واکسینه نشوند، نمی‌توان به ماسک‌نزدن فکر کرد.»
پیک پنجم کرونا جنوب و تا حدودی غرب کشور را فرا گرفته و طی یکی دو هفته آینده تعداد شهرهای قرمز کشور افزایش خواهد یافت. در چنین شرایطی صحبت از وضعیت زرد و نارنجی و آبی در کشور شوخی با سلامت جامعه است.
عضو شورای شهر تهران ضمن تشکر از آتشنشانان فداکار در جریان اطفا حریق پالایشگاه تهران نسبت به روند کند واکسیناسیون کشور و رد صلاحیت اعضای شورای شهر پنجم اعتراض کرد.

محققان آمریکایی در پژوهش جدید و جالب توجه خود نشان داده‌اند که بهره گیری از رژیم غذایی سرشار از منابع گیاهی و ماهی‌های مختلف، می‌تواند در جلوگیری از نوع متوسط تا شدید کووید 19 مؤثر باشد.
سازمان غذا و دارو آمریکا استفاده از داروی تجربی "آدوکانوماب" برای مراحل اولیه بیماری آلزایمر را پس از ۲۰ سال تایید کرد.
این روزها خبرهای ناخوشایندی از بروز وقفه در انجام واکسیناسیون به گوش می‌رسد که باعث بروز دل نگرانی‌هایی بین مردم به ویژه افراد دریافت کننده دُز اول شده است؛ در نتیجه اقدام عملی جدی‌تر و تعیین تکلیف سریعتر محموله‌های خارجی و صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن کووایران، می‌تواند شرایط واکسیناسیون عمومی را مطلوبت‌تر کند.