بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری ضمن اعلام تدابیر این بیمارستان با توجه به افزایش مراجعات کرونایی در پیک پنجم کرونا، گفت: بیماران باید چه در مراجعه اولیه و چه بیماران ارجاعی از بیمارستان های دیگر حتما تحت درمان قرار گیرند و هیچ بیماری به دلیل نداشتن بیمه و یا هزینه از درمان محروم نشود.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو مطرح کرد:

آخرین جزییات واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: برای واردات سه میلیون دوز واکسن آسترازنکا از هند و همچنین برای واردات واکسن از چین از مسیر کشور ثالث اقدام کرده‌ایم.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

کرونا ۲۱۳ قربانی دیگر گرفت

طبق آمار وزارت بهداشت با فوت ۲۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۸۷ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در توضیحات خود نسبت به هشدار پیدایش گونه خطرناک‌تر گفت: هرچه ویروس کرونا گسترش یابد، انواع بیشتری از ویروس ظهور خواهند کرد و حتی خطرناک‌ تر از نوع دلتا، که اکنون صدمات زیادی وارد می‌کند، گریبان‌گیر خواهد بود.
واکسن کووید- ۱۹ (COVID-۱۹) موثر است اما درصد کمی از افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند اگر در معرض ویروس کرونا قرار گیرند ممکن است به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند. اگرچه افرادی که واکسینه شده‌اند بسیار کمتر بیمار می‌شوند اما در بعضی موارد این اتفاق رخ داده است. همچنین ممکن است برخی از افراد واکسینه‌شده به‌طور کامل به ویروس آلوده باشند اما علائمی نداشته باشند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۲۵۰ قربانی در یک روز

طبق اطلاع رسانی وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته، ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به روزهای سخت مدیریت کرونا در مجموعه وزارت بهداشت و کادر بهداشتی و بیمارستانی کشور، در عین حال درباره واکسیناسیون کرونا گفت: روز گذشته واکسیناسیون کشور از مرز ۴۰۰هزار گذشت و تا پایان مردادماه تمام افراد سنین بالای ۶۰ کشور واکسینه خواهند شد.
پرونده ویژه پرسون؛ تصورات جنسی در کمین کودکان/ بخش ششم

وقتی آزار جنسی و سپس قتل کودکان رخ می‌دهد/ بیجه از مشهورترین افراد پدوفیلیایی است

بیجه، متهم به تجاوز و قتل 17 کودک با بیان جملاتی ساده‌ای مانند «بیا بریم برات بلال بچینم.» کودکان را اغفال و با خود همراه می‌کرده است.
یک پزشک اورژانس با اشاره به وضعیت نگران کننده بیمارستان‌ها و لزوم رعایت دستورالعمل‌ها، گفت: در حال حاضر بیمارستان‌ها پر، نگران کننده و خسته کننده هستند. روزانه ده‌ها تماس داریم که افراد دنبال تخت برای بستری بیمار مبتلا به کرونا هستند.
فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: تمامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون و مطب‌ها در این ایام شش روزه تعطیلی فعالیت خواهند داشت.
محققان دانشگاه کالیفرنیا سان‌فرانسیسکو (University of California, San Francisco) در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند آنتی بیوتیک آزیترومایسین (azithromycin) در پیشگیری از علائم کووید-۱۹ در بیماران مبتلا به کرونا بستری نشده مؤثرتر از دارونما عمل نمی‌کند و حتی ممکن است علیرغم تجویز گسترده، این آنتی بیوتیک احتمال بستری شدن بیماران را افزایش دهد.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

۲۱۳ بیمار فوتی طی شبانه روز گذشته

طبق آمار وزارت بهداشت، در شبانه‌ روز گذشته ۲۵ هزار و ۴۴۱ بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی شدند و ۲۱۳ بیمار دیگر فوت کردند.