بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تغذیه عامل مهمی در تقویت سیستم دفاعی بدن است و رعایت برخی نکات تغذیه‌ای و پرهیز از مصرف برخی مواد غذایی هنگام تزریق واکسن مهم و ضروری است.
آمارهای روزانه وزارت بهداشت از واکسیناسیون در کشور نشان می‌دهد که هر چند این روند صعودی بوده است، اما هنوز به مرز ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دوز تزریق روزانه نرسیده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد مطرح کرد؛

تزریق واکسن کرونا، به شرط ازدواج

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: زوج های جوان یزدی که از اول ذی الحجه به مراکز مشاوره مراجعه می کنند، واکسن کرونا دریافت میکنند.
معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به عدم لزوم اخذ پروانه کسب جداگانه به منظور عرضه اقلام آرایشی و بهداشتی در داروخانه ها، گفت: داروخانه ها مشمول کسب مجوز جداگانه از اتحادیه های صنفی نیستند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۱۷۵ بیمار در یک شبانه روز

در شبانه روز گذشته، ۱۷۵ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۹۶۶ نفر رسید.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه‌ای به وزیر بهداست تصریح کرد: سازمان غذا و دارو مشکلاتی برای فعالان بخش خصوصی ایجاد کرده و تغییر ندادن رویه و عملکرد این سازمان موجبات نارضایتی و ضرر به بخش خصوصی را فراهم می‌کند که به هیچ وجه مورد پذیرش نیست.
نتایج تازه‌ترین مطالعات نشان داده است که بیماری "کووید طولانی" بیش از ۲۰۰ علامت دارد و بدنِ مبتلایان را بیش از آنچه تصور می‌کنیم، درگیر می کند.
داغ شدن تب سفر به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا باعث شده تا این روزها تنور درآمدزایی تورهای گردشگری داغ شود و قیمت سفر به ارمنستان از ۳ الی ۴ میلیون تومان به ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش یابد، اما هیچ یک از تورهای مسافرتی تضمینی برای تزریق واکسن کرونا نمی‌دهند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد هشدار داد و در عین حال گفت: ویروس کرونای دلتا تقریباً تمام استان‌های کشور را در نوردیده است.
رییس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) تهران با بیان اینکه در حال حاضر شرایط بیمارستان‌ها خیلی خوب نیست؛ به طوری که تقریبا تمام بیمارستان‌های شهر تهران اشباع شدند، گفت: معمولا دو هفته بعد از آغاز اپیدمی آمار فوتی‌ها افزایش می‌یابد.
رییس بیمارستان طالقانی تهران با تاکید بر اینکه مرگ و میر کرونا در پیک پنجم از پیک‌های قبلی کمتر است، گفت: هرچند شهرهای زیادی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و تعداد زیادی مردم به بیماری مبتلا می‌شوند، اما تعداد فوتی‌ها کمتر از پیک‌های قبلی است.
محققان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌ شاپور اهواز، با انجام پژوهشی دریافتند که بیماری کووید ۱۹ باعث افزایش اختلال استرس پس از سانحه در پرسنل درمانی خط مقدم و خط غیر مقدم مقابله با کووید ۱۹ می‌‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: متولدین سال ۱۳۴۰ و پیش از آن که طبق اعلام وزارت بهداشت، در نوبت دریافت واکسن قرار دارند، برای دریافت واکسن کرونا در سامانه سلامت ثبت نام کنند.
کرونا همچنان می تازد؛

199 هموطن دیگر قربانی کرونا شدند

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.
در این گزارش با سرزدن به بیمارستان‌ها و در گفت‌وگو با مدیران دانشگاه‌ علوم پزشکی وضعیت وخیم بیمارستان‌ها و تخت‌های آن‌ها را روایت کردیم تا ببنیم آیا به قول رییس جمهور شاخص تخت بیمارستانی این استان متناسب با نرم کشوری است؟