بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند حتی بعد از واکسیناسیون نیز افراد ملزم به زدن واکسن در مکان‌های سربسته هستند.
سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت اظهار داشت تا کنون کارآزمایی این واکسن روی افراد بالای 18 سال انجام شده اما به زودی مطالعه بر روی افراد زیر 18 سال نیز آغاز می‌شود.
رییس انستیتوپاستور ایران با بیان اینکه انستیو پاستور سابقه‌ای 100 ساله دارد به تشریح آخرین وضعیت همکاری با انستیتو فینلای کوبا در جهت تولید واکسن کووید ۱۹ پرداخت.
‬ جاده تا باز شد، راه دراز، پیچیده و پر پیچ و خمی برای مقابله با محدود‌سازی و کنترل دامنه شیوع کرونا پیش روی سیستان و بلوچستان قرار گرفت و لجام گسیخت این ویروس مهلک و سرانجام شهر به شهر پیش رفت و قرمز گشت و از روستا به روستایی سر بر آورد و تاخت و تاز نمود و روزگار مردم را اینگونه به سیاهی کشاند و تباهی و تیرگی.
دو سال گذشته شاید بدترین سال‌هایی بوده است که اینجانب در حدود 20 سال تجربه خویش در مدیریت نظام سلامت کشور شاهد بوده‌ام و البته قسمتی از آن به حوادث و شرایط طبیعی بازمی‌گردد که هر‌کدام به‌ تنهایی بار سنگینی را بر نظام سلامت کشور تحمیل کرده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه واکسن فخرا در 15 روز آینده وارد فاز سوم مطالعات بالینی خود می‌شود افرود گزارش مرحله دوم این کارآزمایی به زودی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.
نتایج مطالعه نشان می دهد که آسیب حاد کلیوی ناشی از کووید ۱۹ مشابه با صدمه به کلیه ناشی از سپسیس است و اختلال عملکرد میتوکندری ممکن است نقش اصلی را در بروز این مشکل داشته باشد.
استاد تمام ویروس شناسی با اشاره به اینکه جهش دلتا بسیار سهمگین‌تر از جهش‌های قبلی است افزود شیوع این بیماری در بین اعضا خانواده شایع است و خسارات جبران ناپذیری را برای آنها به همراه دارد.
گزارشگر تلویزیون اعلام کرد: «او که بر سکوی قهرمانی المپیک ۲۰۲۰ ایستاده تا همین چند ماه پیش‌بر بالین بیماران کرونایی حاضر می‌شده او پرستار بخش کرونا است» همان موقع همه چشم‌هایی که از شوق به اشک نشسته بودند؛ باریدند. برای اینکه از حال و هوای همکاران او باخبر شویم به بیمارستان بقیه‌الله، محل خدمت جواد فروغی ۴۲ ساله رفتیم تا از نزدیک شاهد شور و حال پزشکان، پرستارها، بهیارها، خدمات و همه همکاران این قهرمان در بیمارستان باشیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: با توجه به میزان بالای مراجعه کنندگان با افزایش پایگاه‌های تزریق واکسن توانستیم مانع از ایجاد صف‌های طولانی شویم.