بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به وضعیت بیماری در کشور درباره روند واکسیناسیون کرونا، گفت: تا آخر مهر قطعا گروه سنی بالای ۴۰ سال را واکسینه کرده‌ایم. از طرفی با احتساب واکسن‌های خارجی و سبد کووکس به شکل میانگین از شهریور، ماهانه بین ۷ تا ۱۰ میلیون واکسن به دستمان می‌رسد که تا پایان ۷ ماه یعنی حدود ۷۰ میلیون واکسن خواهیم داشت؛ بنابراین خیال مردم راحت باشد که تا پایان سال همه گروه‌های هدف حداقل یک دُز واکسن را دریافت خواهند کرد.
ملک‌زاده: 15میلیون دوز واکسن اسپوتنیک به ما هدیه می دادند اما اجازه ندادند وارد کنیم

کیانوش جهانپور در گفتگو با پرسون: تشویش اذهان عمومی و کذب محض است

کیانوش جهانپور به اظهارات جنجالی محمد شریف ملک زاده در خصوص مخالفت وزارت بهداشت با واردات واکسن واکنش نشان داد.
دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19 بیان داشت نوع جهش یافته ویروس دلتا افراد در سنین پایین را به شدت درگیر می‌کند و کودکان در خطر ابتلا به این نو ع از ویروس هستند و ضرروی است در صورت بروز علائم به سرعت درمان را شروع کنیم.
نگرانی اینجاست که آیا پیش از تزریق دُز اول به افراد با انواع واکسن‌ها، فکری برای تامین دُزهای دوم این افراد هم شده است یا باید منتظر ماند تا دولت بعدی با انجام مذاکرات متعدد، از ابتدا اقدام به واردات واکسن دُز دوم آن هم با قیمت چندبرابری کند؟

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت گفت: واکسیناسیون گروه‌های شغلی حساس از جمله معلمان، خبرنگاران، مهمانداران هواپیما و قطار، دانشگاهیان و ... از این ماه آغاز می‌شود.
مگر خط اولی‌های بخش بهداشت و درمان گناه کرده‌اند که باید هم جانشان در خطر باشد، هم معوقاتشان پرداخت نشود و هم فرصت دو روز مرخصی استحقاقی خود در شرایط طغیان را نداشته باشند؟

رئیس انستیتو پاستور ایران ضمن اعلام پایان کارآزمایی واکسن پاستور بیان داشت این واکسن قابلیت تزریق به افراد زیر 18 سال را دارد و در برابر جهش‌های مختلف موثر عمل می‌کند.
وزیر بهداشت بیان کرد: وزارت بهداشت مسئول واردات واکسن نیست اما ما به دلیل افزایش شیوع بیماری و عدم قطع زنجیره انتقال اقدامات موثری را در زمینه تهیه واکسن انجام داده‌ایم.
دکتر علیرضا زالی در برنامه تلویزیونی تیتر امشب بر ضرورت تغییر شیوه مدیریت بیماری کرونا و آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر تاکید کرد و گفت: در حوزه اقتصاد باید برای معیشت مردم اقدامات موثر انجام شود.