بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر بیان کرد: با توجه به این که کشور به صورت ناگهانی با این بحران مواجه شده است تغییر در چرخه تولید برای تامین نیاز مردم به دارو و اقلام بهداشتی ضروری است.
وضعیت کرونا و میزان فوتی‌های آن در ایران بسیار تأسف‌آور است. اگر در ابتدای این پاندمی مردم می‌پذیرفتند که عزیزان‌شان به علت این بیماری و خارج از اراده و عملکرد سیاست فوت کرده‌اند، اکنون دیگر چنین چیزی را نمی‌پذیرند.
رئیس جمعیت هلال احمر از ورود دهمین محموله واکسن به کشور خبر داد و افزود این محموله جهت توزیع در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد سوء مدیریت در وزارت بهداشت بسیار زیاد است که باعث آسیب به جامعه می‌شود وی افزود این بی برنامگی‌ها و ندانم کاری‌ها آسیب زا هستند.
خون یکی از مایعات حیاتی بشر است که انسان تاکنون قادر به ساخت آن نشده است و همچنان نیاز به خون از طریق اهدای آن تامین می‌شود.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: ‏استقرار بیمارستان ۶۰ تخت خوابی تنفسی ارتش در خاش، اقدامی شایسته تقدیر و برگ زرینی در راستای تحقق عملی شعار ‎ارتش فدای ملت است.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۲۸۶ قربانی دیگر جان باختند

با فوت ۲۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۹۰ هزار و ۶۳۰ نفر رسید.

این روزها با شیوع موج پنجم همه‌گیری ویروس کرونا در محدوده زمانی تغییر دولت خیلی نمی‌توان به پیگیری و جدیت و پیگیری مدیران کنونی سامانه سلامت حداقل در هفته‌های آینده تا رای اعتماد مجلس به کابینه رییسی امید داشت.
امیر حاتمی در مراسم افتتاح مرکز تخصصی دندانپزشکی کشور؛

مجوز فاز سوم کارآزمایی واکسن فخرا صادر شد

وزیردفاع از تایید فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا و مجوز ورود به فاز سوم کارآزمایی واکسن تمام ایرانی خبر داد و گفت با این واکسن به عرصه واکسیناسیون عمومی‌تر وارد خواهیم شد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن هشدار جدی نسبت به پر شدن تخت‌های بیمارستانی بیان داشت با وجود کشنده بودن گونه دلتا، ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر 40درصد رسیده است.
روحانی در ستاد ملی کرونا مطرح کرد؛

به ظرفیت داخلی خود اکتفا کردیم و موفق شدیم!

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تصمیمات ما همواره بر پایه خرد جمعی بوده است، گفت: ما چاره‌ای نداشتیم به ظرفیت داخلی خود اتکا کنیم. کسی نبود به ما تجهیزات پزشکی و ماسک بدهد و الحمد الله هم موفق بودیم.
روسای ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور در نامه‌ای به حسن روحانی و اعضا ستاد ملی کرونا نوشتند: با توجه به ورود به پیک پنجم کرونا و سرازیر شدن روز افزون بیماران به بیمارستان‌ها کادر درمان و مدافعان سلامت از نظر جسمی و روانی در وضعیت خوبی قرار ندارند و ارائه خدمات به دشواری انجام می‌شود.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی با اعلام شرایط اضطراری در پیک پنجم کرونا اظهار داشت: تمام تخت‌های بیمارستان پر شده است و ما داریم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم.