بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران درباره جزئیات واکسیناسیون فرهنگیان تهرانی توضیحاتی را ارائه داد.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت ۱۰۷ پایگاه واکسیناسیون در پایتخت در حال فعالیت هستند، و هرکدام از آنها روزانه ظرفیت تزریق 1000 دز واکسن را دارند.
دلتا نسبت به سویه‌های دیگر مسری‌تر و کشنده‌تر است روز به روز انسان‌های بیشتری را درگیر می‌کند با این حال مردم هنوز این ویروس را جدی نگرفته‌اند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد در روزهای همه گیری کرونا چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم روزانه تعداد زیادی از افراد با علائم در سطح جامعه در حال عبور و مرور هستند.
دیروز دوشنبه ۱۱ مرداد با اطلاعیه رسمی ستاد ملی کرونا مرگ ۴۱۱ نفر از هموطنانمان اعلام شد .
یک عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم تسریع در واکسیناسیون مردم گفت: آقای نمکی به جای تعطیلی و قفل کردن کشور باید روند واکسیناسیون را سرعت ببخشید،و زودتر به مردم واکسن بزنید.
دقت کنیم! این روزها ویروس هزار چهره کرونا به همه نقاط و مکانها سَرک می‌کشد و با تمام قدرت سعی می کند حالِ افراد مختلف را بگیرد؛ در نتیجه از بی تفاوتی و به عبارت بهتر بی خیالی نسبت به این ویروس سرکش پرهیز کنیم تا شاهد زانو زدن مقابل آن نباشیم.

نماینده مجلس بیان کرد 6 روز تعطیلی باعث هجوم مردم به شهرهای دیگر شد و اوضاع را وخیم‌تر کرد. مردم محدودیت‌ها را دور می‌زنند و به رعایت پروتکل‌ها پای بند نیستند.
سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار داشت به زودی مشکل کمبود سرم رفع می‌شود و توضیحاتی را درباره نحوه ثبت‌ نام بیماران دیابتی در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت، ارائه داد.
پزشک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: سه روز پس از تزریق واکسن کرونا، علائم تب، درد محل تزریق، احساس سرماخوردگی، کسالت و ... طبیعی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن موافقت با درخواست استعفای پیرحسین کولیوند از ریاست سازمان اورژانس کشور، پیمان صابریان را به عنوان سرپرست این سازمان منصوب کرد.