بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

تحقیقات نشان می‌دهد حتی افرادی که واکسینه شده‌اند نیز می‌توانند گونه دلتا ویروس را مانند افراد واکسینه نشده منتقل کنند.
تصاویری از باغ کتاب تهران منتشر شده که ازدحام خبرنگاران در این مرکز واکسینسیون نشان می‌دهد این در حالی است امکان اعزام تیم واکسیناتور به محل کار اهالی رسانه نیز وجود دارد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هفته گذشته تعداد بیماران نیازمند بستری 32 درصد افزایش داشته و تعداد فوتی‌ها نیز 38 درصد افزایش داشته است.
دستیار وزیر امور خارجه خبر داد؛

ورود 1.1 میلیون دزُ واکسن چینی به کشور

دستیار وزیر امور خارجه با بیان اینکه بر اساس برنامه، ۱.۱ میلیون دُز از بسته ۲ واکسن چینی وارد شد، نوشت: پیش بینی بسیار خوبی برای تأمین واکسن شده که امیدوارم بدون حادثه غیرمترقبه عملی بشود.
معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه روز گذشته ۳۶۶ فوتی داشتیم، گفت: در مجموع جان‌باختگان ما در کشور ۹۰ هزار و ۹۹۶ نفر به دلیل کرونا است، اما ممکن است به کانال ۴۰۰  یا ۵۰۰ فوتی هم برسیم.
معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه اوضاع در پایتخت وخیم است افزود: 25 درصد افرادی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند نیاز به بستری دارند.
با توجه به شیوع ویروس دلتا در استان‌ها واکسیناسیون می‌تواند تنها راه غلبه به این ویروس باشد. تاکنون بیش از 12 میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است.
کرونا دلتا با 15 نشانه اصلی بروز می‌کند ضروری است که افراد بلافاصله پس از مشاهده این نشانه‌ها اقدام به درمان کنند. این سویه 50 تا 60 درصد نسبت به سویه‌های قبلی مسری‌تر است.
رنگ‌‌بندی جدید شهرهای ایران حکایت از وخیم‌‌ترین آمار بستری از ابتدای کرونا دارد و فقط یک کلمه را در ذهن تداعی می‌کند: «بحران کرونا»؛ اما در روزهایی که همه حواس‌ها به بهارستان و طرح صیانت از فضای مجازی معطوف شده است، جمعی از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌همراه برخی اساتید و پزشکان کشور خواستار تعطیلی فوری شهرهایی شده‌اند که در صورت غفلت، با بحران انسانی مواجه خواهند شد.