بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

یکی از متخصصان گفت: با اینکه استفاده از ماسک می‌تواند جلو انتقال ویروس را بگیرد اما با توجه به جهش جدید ویروس شاید دیگر ماسک همانند گذشته کارایی لازم را نداشته باشد.
رییس بیمارستان شهدای یافت آباد بیان کرد قدرت انتقال کرونای دلتا 300 برابر کرونا ووهان است بنابراین ضروری است به درستی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کینم. تا قبل از این هر فرد مبتلا می‌توانست دو نفر را آلوده کند، اما اکنون می‌گوییم که در فضای بسته یک فرد مبتلا به کرونای دلتا می‌تواند ۹ نفر را آلوده کند.
فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ویروس دلتا ویروسی غیر قابل پیش بینی است افزود افراد با داشتن هرگونه علائم سرماخوردگی لازم است آزمایش دهند.
پرسون گزارش می‌دهد؛

علت واقعی کمبود سرم در کشور چیست؟

مسئولان علت کمبود سرم را افزایش مصرف داروی رمدسیویر به دلیل اوج گیری شیوع کرونا می‌دانند؛ زیرا هر واحد از این دارو با یک واحد سرم تزریق می‌شود.
رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: پیرو افزایش شیوع و میزان بستری و مرگ ومیر ناشی از بیماری کرونا، کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونای جزیره کیش تشکیل جلسه داد که مقرر شد جزیره کیش برای مدت یک هفته تعطیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دیروز بالغ بر ۶۵۰۰ دز تزریق واکسن را در بین فرهنگیان شهر تهران شاهد بودیم و به یاری خدا هرچه سریع تر این پروژه را به اتمام برسانیم.
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، ضمن تشریح آخرین وضعیت بیماری در استان تهران، گفت: در مورد سوش دلتا حتی در فضای باز هم میزان سرایت پذیری ویروس بسیار بالا است و افراد پرخطر نباید در مجامع عمومی حاضر شوند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۴۰۹ خانواده دیگر داغدار شدند

با فوت ۴۰۹ بیمار کرونایی دیگر، مجموع جانباختگان این بیماری در ایران به ۹۲ هزار و ۱۹۴ نفر رسید.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌و‌گو با پرسون مطرح کرد؛

بیکاری و گرسنگی دلیل اصلی عدم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در سیستان و بلوچستان معضل آب وجود دارد. وقتی یک خانواده چند روز نمی‌تواند شست‌و‌شوی ظرف های خود را انجام دهد؛ چگونه می‌توان انتظار رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از آنها داشت؟
وزارت بهداشت در نامه ای به هیات دولت درخواست انجام اصلاحات ویرایشی در مصوبه های مربوط به تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۰، اصلاحات کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و تعرفه خدمات دندانپزشکی را ارائه داد.