بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: هنوز به قله پیک پنجم نرسیده‌ایم و از آنجا که محدودیتی در شهر تهران اعمال نشده بهتر است محدودیت‌ها از خانواده خود آغاز کنیم.
بیمارستان ها اشباع و بیماران در جستجو؛

دام دلتا

کرونا در کشور به شدت افزایش یافته است، ابتلاها خانوادگی شده و روند تصاعدی مرگ‌ها کام مردم را تلخ کرده. شمار بیماران همچنان رو به افزایش است.
این روزها که کشور در وضعیت سیاه کرونا قرار دارد و به اذعان مسوولان وزارت بهداشت و بررسی‌های میدانی اغلب بیمارستان‌های کشور تخت خالی برای بستری بیماران ندارند معضل کمبود دارو به دغدغه اصلی بیماران تبدیل شده است.
موج پنجم ویروس کرونا از تیر ماه از جنوب کشور آغاز شد و از آن زمان تاکنون باعث مرگ و میرهای زیادی شده است در حالی که کاهش تلفات کرونا در گرو همت جمعی است.
تقاضا می‌شود به عنوان رئیس محترم ستاد ملی مدیریت کرونا دستور فرمایید به نحو مقتضی اهمیت تاثیرگذاری تجمعات غیر منطبق با پروتکل ها به مقامات ناظر و اجرایی در سطح استان‌ها ابلاغ شود.
پس از فروکش‌کردن تب واکسیناسیون گردشگرانه در کشورهای همسایه، به‌تازگی خبرهای غیررسمی حاکی از فروش و تزریق واکسن‌های خارجی کرونا در بازار سیاه با قیمت‌های تقریبی بالای 25 میلیون تومان است.
در تماس تلفنی با وزیر بهداشت و استاندار خراسان رضوی انجام شد؛

دستور ضرب الاجلی دولت به نمکی برای کنترل ویروس کرونا

رییس جمهور در تماس تلفنی با وزیر بهداشت و استاندار خراسان رضوی، برای استفاده از همه ظرفیت های موجود جهت تسریع در کنترل ویروس کرونا و درمان بیماران دستورات لازم را صادر کرد.
مدیر کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران برخی از جزئیات فازهای مطالعاتی واکسن برکت را تشریح کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: در کشور کمبودی در زمینه واکسن نداریم و میزان موجودی واکسن در کشور از میزان تزریق بیشتر است.
رئیس سازمان نظام پرستاری کشور اظهار کرد در این وضعیت بحرانی کمبود پرستار بیش از گذشته احساس می‌شود و باید به ازای هر تخت بیمارستانی ۲/۵ نیروی پرستار در ۲۴ ساعت داشته باشیم.
توانگر در نامه‌ای به وزیر بهداشت بیان کرد؛

لزوم تصحیح ظرفیت‌ پذیرش رشته‌های‌ پزشکی

نماینده تهران در مجلس در نامه‌ای به وزیر بهداشت با بیان اینکه تمامی دستیاران رشته‌های پزشکی در یک سال اخیر با فرسودگی قوای جسمانی و روانی مواجه شده و نیاز به پشتیبانی دارند، خواستار تصحیح ظرفیت‌های پذیرش تمامی رشته‌های‌ پزشکی شد.
متاسفانه سلامتی و اقتصاد جامعه و کشور به واسطه بیماری کرونا رو به نابودی و ویرانی است و مرگ‌و‌میر همچنان افزایش یافته و این بحران کشتار به دست کرونا مهار شدنی نیست مگر با همت و مدیریت صحیح که مسوولان باید، این بلا را تا حد زیادی کنترل کنند و این نیز نیازمند یک مدیریت درست و شایسته است تا روند بیماری کاهش یافته و فکری به حال وضعیت وخیم این بحران کنند.