بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران بیان کرد پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی میزان مرگ و میر افزایش پیدا کند.
هم اکنون ژن درمانی در درمان بیماری های مختلفی نظیر هموفیلی، سرطان ها و سل درمانی جهان وارد عمل شده و به نوبه خود نیز پیشرفت های را به دنبال داشته است.
عفونت های پوستی ممکن است هر جای پوست اتفاق بیافتد. وقتی اطراف سینه را درگیر می کند، بیماری عفونت قارچ سینه شناخته می شود ، مشکلی که بعد آن خارش و قرمزی پوست سینه تا گردن را فرا می گیرد.
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت شهر تهران همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و از جانباختن 142 بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد.
عرصه سلامت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شاخه‌ها یا موضوعات مرتبط با آن چندین هزار وجه خرد و کلان دارد که توجه به تمام ابعاد آن نیازمند انواع و اقسام برنامه‌ریزی‌ها، پیگیری و داشتن اتاق فکر قوی، مدیران پیگیر و با تجربه است.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی به افرادی که واکسن زده و یا می‌خواهد بزنند توصیه می‌کند برای رقیق شدن خون از مایعات استفاده کنند.
رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طرح جامع تحول در نحوه مقابله با ویروس کرونا با استفاده از تجربیات یک سال و نیم اخیر کشور در کمیته ویژه ای تدوین و هفته آتی در دستور کار جلسه ستاد ملی قرار خواهد گرفت.
محقق طرح کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی – استرالیایی از ورود این واکسن به فاز سوم و تست انسانی خبر داد و همچنین بیان کرد این واکسن ظرفیت تولید ماهانه 3 میلیون دز را دارد.
در آستانه ماه محرم هستیم و یکی دیگر از تناقضات سیاستگذاری در ایران برجسته‌تر از گذشته خود را نشان خواهد داد. شکاف قدرت و مسوولیت در موضوع مهمی چون کرونا در این ماجرا آشکارتر می‌شود. وضعیت موج پنجم کرونا بر کسی پوشیده نیست.