بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

‎ پرسون از حال و روز این روزهای بیمارستان ها گزارش می دهد؛

‎فلج شدن سیستم درمانی / بازار دارو در آشفتگی

‎این روزها به دلیل رعایت نکات بهداشتی کمتر از 40 درصد موجی از همه گیری کرونا در کشور به وجود آمده به طوری که تعداد مبتلایان به کرونا در یک شبانه روز از زمان شیوع این بیماری نامرئی در ایران به اوج خود رسیده است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۲ هزار و ۵۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

امام محمد غزالی، فقیه برجستۀ تاریخ اسلام، حفظ جان مردم را یکی از وظایف دین دانسته است. حفظ جان مردم همچنین جزو مهم‌ترین وظایف حکومت‌هاست. بنابراین "حکومت دینی" از دو جهت موظف به حفظ جان مردم است.
جهانپور وعده داد در سه ماه آینده بیش از 120 میلیون دز واکسن وارد کشور می‌شود و در صورت خوش قولی خارجی‌ها تا آخر تابستان می‌توانیم 40 میلیون دز واکسن وارد کنیم.
رییس انستیتو پاستور ایران گفت: مبتلایان به کرونا لزوما نباید در بیمارستان بستری شوند و بستری شدن در بیمارستان در بعضی مواقع احتمال انتقال ویروس را افزایش می‌دهد.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: کرونا کارکنان بیمارستان‌ها را خسته کرده است و نسبت به وضعیت فوق بحرانی کرونا هشدار داد.
وضعیت موج پنجم کرونا از امواج پیشین بسیار بدتر است. پیشنهاد دو هفته تعطیلی وزیر بهداشت نیز رای نیاورد. طبق اخبار منتشر شده این تصمیم به اتفاق آرا بوده پس حتی خود وی نیز در ستاد مبارزه با کرونا به این طرح رای نداده است! به نظر می‌رسد که نامه او به مقام رهبری پیش از آنکه واقعی باشد، نوعی نمایش بود.
تکنولوژی واکسن برکت مطلقاً ارتباطی با تکنولوژی واکسن چینی ندارد جز اینکه پلتفرم آنها یکسان است. دانش فنی، اصلاً دارایی ارزان‌قیمتی نیست که شما بتوانید به‌راحتی آن را از کشورها خریداری کنید. این یعنی 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری سینوفارم. نه‌فقط آنها بلکه ما هم دانش فنی‌مان را به کسی نمی‌دهیم.

روز گذشته با مرگ 588 نفر رکورد جدیدی در مرگ و میر کرونایی برای کشور ثبت شد. گزارش‌ها از رکوردشکنی میزان ابتلا و بستری بر اثر ابتلا به ویروس دلتا حکایت می‌کند. تهران نیز دیروز یکی از بدترین روزهای خود را پشت سر گذاشت و ۱۵۶نفر تنها در تهران قربانی دلتا شدند. پیش‌بینی می‌شود مرگ‌های کرونایی در پایتخت افزایش یابد.
اکنون با ثبت عدد و رکورد مرگ ۵88 نفر و بیماران روزانه و مبتلایان 40808 نفر در دوشنبه هجدهم مرداد از بیماران کرونا؛ به واقع و به درستی؛ هنوز نمی‌توانیم ابعاد بزرگ و عظیم اتفاقی را که در روند این مرحله از پاندمی در جامعه ایران خواهد افتاد، ترسیم نماییم.
علویان پس از انتخابش به عنوان رییس منتخب هیات مدیره نظام پزشکی تهران خواستار اصلاح تیم مسوول کرونا شد.