بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز( ۲۲ مردادماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۹ هزار و ۱۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است و متاسفانه ۵۲۷ بیمار هم جان خود را از دست دادند.
فروش هشت پا، گوشت کوسه، خرچنگ و صدف با تبلیغات گسترده؛

سرو غذاهای حرام در یک رستوران‌ ایرانی

کافه رستورانی در کرمانشاه اقدام به فروش هشت پا، گوشت کوسه، خرچنگ و صدف کرده و با تبلیغات گسترده در حال معرفی این محصولات است تا از این طریق مشتری جذب کند.
رییس روابط عمومی و عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به کمبود داروهایی نظیر کرونا و برخی داروهای اعصاب افزود: این داروها تنها در حال توزیع در داروخانه‌های دولتی و منتخب است و این وضعیت مردم را دچار سردرگمی کرده است.
در روزهای اخیرهای اخیر با مصاحبه علیرضا زالی رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران درباره آن‌چه در مدیریت کرونا اتفاق افتاده است ابعاد تازه‌ای از ماجرا کشف شده است.
از آنجایی که تزریق واکسن کرونا برای اولین بار در دنیا و کشورمان اتفاق می‌افتد، سوالات زیادی درباره آن برای مردم وجود دارد؛ به عنوان مثال آیا زنان باردار می‌توانند واکسن کرونا تزریق کنند و همچنین آیا این واکسن با داروهای دیگر تداخل دارد؟

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، آمار تفکیکی واکسیناسیون کرونا در کشور تا ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

۵۶۸ فوتی و ۳۹۴۹ ابتلای جدید

در شبانه روز گذشته، متاسفانه ۵۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۶ هزار و ۲۱۵ نفر رسید.
واکسیناسیون دریانوردان ناوگان ملی بر اساس لیست ارائه شده به سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت بهداشت انجام می‌شود.

بیمارستان امام خمینی (ره) البرز که بعد از ۵ سال وقفه با حمایت قوه قضاییه به چرخه درمانی کشور بازگشت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بازگشایی به مراکز درمانی بیماران کرونایی‌ پیوست.

نمکی در جلسه تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی:

جدی نگیریم زیر چرخ کرونا له خواهیم شد!

وزیر بهداشت کرونا را یک پدیده اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: همانگونه که طاعون، تعاملات اجتماعی و سیاسی اروپا را تغییر داد، کرونا هم تعاملات جهان را تغییر خواهد داد.
بسیاری از کشورها در سراسر جهان مشغول توزیع واکسن کووید ۱۹ هستند؛ اما در این میان ظاهرا برخی افراد از تزریق واکسن خودداری می‌کنند. این تصمیم دلایل متعددی دارد که البته بررسی آن‌ها موضوع این خبر نیست. اما به‌نظر می‌رسد که مقامات دولت محلی در واشنگتن دی‌سی در تلاش هستند تا تعداد بیش‌تری از نوجوانان را به تزریق واکسن ترغیب نمایند.
کمک‌های جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداندیم در حالی که اطلاعات چندانی درباره ویروس نداشتیم و از مشاوره های بین المللی استفاده نکردیم. چرا چین که دوست صمیمی ما است به ما واکسن کافی نمی دهد؟
فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران گفت: افزایش سطح واکسیناسیون عمومی و دو هفته لاک‌داون، تنها راه قطعی برون‌رفت از شرایط فعلی بیماری کرونا در کشور است و جز آن راه دیگری وجود ندارد.